Als diabeet neem ik voor onderweg altijd een paar bananen mee, dit zou niet goed zijn, is dat zo?
Als diabeet moet je geregeld eten en sommige mensen moeten ook nog insuline spuiten.
I.p.v. gewoon eten zou je dextro of bananen kunnen nuttigen.
Als je nou niet kunt spuiten, wat is dan wijsheid, al dan niet ter vervanging te doen?
Sommige diabeten voelen een hypo goed aankomen en kunnen wat te eten meenemen, zoals een chocoladereep of fruit. Iemand die geen insuline spuit, zal NOOIT in een hypo raken.
Dan zou een volkoren boterham met kaas dus de betere keus zijn? @fremar
Is er dan niets dat je kunt doen of nemen ter vervanging van de insuline?
Bewegen zorgt ervoor dat de insuline DIE je nog hebt beter zijn werk kan doen, en dat je bloedsuiker daalt. Bewegen bewegen bewegen. Een volkorenboterham met kaas is inderdaad een betere keus. Nog beter is echt je maaltijden verdelen over de dag, en altijd op tijd en voldoende eten. Een normaal gezond mens heeft niks nodig voor ' noodgevallen'; , tenzij je dreigt niet tijdig ergens te kunnen lunchen of dineren, Maar een paar uur eerder of later is geen probleem. \Ik heb - ook niet het toppunt van gezondheid, dat weet ik - zo'n bifi-worstje in de tas, Die blijven maanden goed, en als ik echt flauw ga van de trek als ik met de kinderen in de stad ben en ik word vervelend, dan eet ik die. Ik vind ze net niet lekker genoeg om tussendoor voor de verleiding te bezwijken. En op zon worstje kun je weer uren vooruit ; het zijn eiwitten en vetten. Want de broodjes die je hier kunt halen zijn allemaal wit ; dan gier ik na een kwartier weer van de honger.
Die Bifi worstjes waren vroeger lekker, maar ik denk ook dat onze smaken veranderen. Zeker wat vet betreft, denk aan de vroegere thee-worst. Ik heb dat ooit, lang geleden alweer, nog eens gekocht, ik vond het zo vies, zo ontzettend vies, een en al vet, trouwens net als gekookte worsten, die zijn ook te veel vet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.