Hoe groot is de boost die fietsen je geeft tijdens het afvallen?
In het kort: Word 25 oktober 17, ben 1,73 en woog 106,8 toen ik begon met afvallen. Mensen kunnen totaal niet aan me zien dat ik zo veel weeg en schatten me altijd in rond 90 kilo. Desalniettemin voelde ik mezelf véél te dik en ook mijn vriendin vindt dit niet goed voor mijn gezondheid. Na 2 maanden af te hebben gevallen ben ik beland op een gewicht van 102,5. Daarna kreeg ik een terugval en inmiddels zit ik helaas alweer op de 105.
Ik ben dit jaar begonnen aan mijn MBO opleiding en die volg ik op een school in Roosendaal. Ik woon er zelf een paar kilometer vandaan en daarom ga ik normaal gesproken met de trein. Als ik met de fiets zou moeten dan moest ik helemaal omfietsen en was ik in totaal 11,7 km onderweg terwijl ik over de snelweg maar 5 km er vandaan woon. Ik heb momenteel herfstvakantie maar sinds afgelopen donderdag ben ik begonnen met deze route gewoon te fietsen. Dat is 23,4 km per dag en daar doe ik (ja, langzaam) ongeveer 100 minuten over in totaal.
Voor de rest doe ik nog m'n best om zo veel mogelijk water te drinken in plaats van cola light (wat ik normaal altijd dronk) en ook gezond te eten. Ik zou die fietsroute (heen en terug) dus van maandag tot vrijdag fietsen. In een hele week is dat dus in totaal 117 km. Zal dit bijdragen in het afvallen van grotere aantallen per week/maand? Zo ja, in welke mate zal dit eraan bijdragen?
Maar je hebt de tijd er wat aan te doen.
Ga hier eens lezen:
http://www.slank-en-sterk.nl/
Ook in je vakantie kan je een stuk gaan fietsen.. lekker het bos in frisse neus halen. Dat je er zo lang over doet houdt in dat je conditie niet al te best is, ook dat komt vanzelf goed met als extra voordeel dat je het steeds sneller kan doen, met een goeie fiets en weinig stoplichten kan het in een uur. Op die site ook een tip voor als heen en weer fietsen teveel wordt:
heen met de fiets, terug met de trein en de volgende dag andersom.
onderaan de pagina:
http://www.slank-en-sterk.nl/training.php?go=cardio
Fietsen op een normaal tempo is 15 km per uur. Echt sloom vindt ik dat niet hoor.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.