Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verdwijnt bij afvallen uiteindelijk al het vet?

Deze vraag stel ik omdat ik inmiddels al zo'n 14 kilo ben afgevallen,
en het is duidelijk te zien, het ging er van mijn buik het allereerste af,
nu steeds meer van mijn (brede) heupen af en dat is heel fijn, maar mijn armen blijven maar aan de dikke kant, terwijl ze toch altijd zeggen dat vet over je lichaam "geleidelijk" verdwijnt en niet alleen op 1 punt?
Als je blijft afvallen tot je ideale gewicht, dan moeten die armen toch uiteindelijk ook wel een keer aan de beurt komen? :P

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, om even een beeld te kunnen vormen:
Ik ben 1.74 lang en weeg inmiddels 72,8.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Uiteindelijk wel, maar het is niet alleen een kwestie van vet verliezen. Meestal hou je ook flink wat huid over die voorheen gevuld was. En waar dat op je buik en heupen relatief wat minder is, is dat op je bovenarmen juist vrij veel. Dus ook als daar het meeste vet weg is (27 % is voor een vrouw een normaal, gezond percentage) blijft er een boel huid over, die vaak ook ' oogt' als vet, terwijl er op andere lichaamsdelen meer ' verdwenen' lijkt te zijn.
Met de tijd 'krimpt' die huid ook wel weer wat, maar eerlijk gezegd minimaal. En als je echt veel gewicht verliest (meer dan ca 30 kilo) kom je zonder operaties ook nooit meer strak in je vel te zitten.

Je kunt dus wel afvallen tot je ideale gewicht, maar de 'verpakking' zal altijd een beetje te ruim blijven en dus te vergelijken zijn met het lichaam van iemand met het zelfde gewicht die nooit 'overvuld' is geweest. Daar naar streven is een illusie die zeer frustrerend kan zijn. Belangrijker is hoe je uiteindelijke gewicht en je vetpercentage zijn. Vallen die binnen de marge, dan is proberen af te vallen om je armen dunner te krijgen echt zinloos. Eerder ben je dan gevaarlijk bezig, zonder het gewenste doel te bereiken. Probeer daar dus niet te veel op te focussen, en zie de extra huid als een symbool voor je overwinning. Of laat er in snijden, maar ook daar zijn de resultaten niet altijd bevredigend, omdat je ook in dat geval niet de huid van een 'ongeschonden' slank persoon kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je raakt vetcellen nooit meer kwijt als je die eenmaal hebt. je kan afvallen, maar het enigste wat er gebeurt is dat die vetvellen krimpen.
Zodra je weer meer calorieën gaat eten, komen die bliksemsnel weer in hun oorspronkelijke toestand!
Alleen met afzuigen kan je die vetcellen kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing