Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn de multivitaminen van Solgar zo duur ten opzichte van anderen?

Ik wil graag extra vitaminen bijslikken, aangezien ik door een druk en onregelmatig leven met sport erbij merk dat ik nog wel eens de juiste voeding mis en daarbij de energie.
Ik ben toen een keer geholpen bij een drogisterij, waarbij ik Solgar multivitaminen voorgeschreven kreeg. Ik heb op dit moment de VM75, VM2000, Earthly Source en Omnium.
De prijs van deze pillen is erg hoog (rond de 50 cent per pil) en ik kan niet ergens een goed bewijs of verantwoording vinden waarom deze nu zoveel beter zijn dan bijvoorbeeld de standaard van 't Kruidvat of andere goedkopere merken.

Ik zoek dus een duidelijk "bewijs" waarom Solgar wel of niet zijn geld waard is, en niet de gevoelens van "alle multivitaminen zijn goed" zonder dat dit onderbouwd is.
Indien Solgar niet het top product zou zijn, wat is qua multivitaminen dan wel de aanrader (ook hier, ik weet dat regelmaat en echt groenten het beste zijn, maar dit komt gewoon niet altijd uit)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Solgar heeft inderdaad voor zover mogelijke natuurlijke vitaminepreparaten. Ook kunnen de vitaminepreparaten en overige producten van Solgar, indien nodig, het maagzuur zonder schade passeren, waardoor ze echt hun werking doen, waar ze het moeten doen. Solgar maakt weinig tot geen reclame, maar geeft in plaats daarvan cursussen aan de verkoopmedewerkers en is dagelijks bereikbaar voor eventuele vragen. Ook heeft Solgar de hele productie van hun middelen in eigen beheer, van kwekerijen tot laboratorium, tot verpakking, tot verkoop. Dat is de reden waarom de verkoopprijs zo hoog ligt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Beste Joostman, waarschijnlijk is de voornaamste reden dat de vitaminen van de etos of kruidvat synthetisch van aard zijn. De Solgar zijn waarschijnlijk natuurlijke vitaminen. Voordeel van natuurlijke supplementen, is dat deze vaak effectiever werken!

Ik gebruik zelf multivitaminen van NOW en AOV, deze zijn goed, natuurlijk en niet al te duur, ik koop ze bij VoedingssupplementenNederland. Ik heb even voor je gekeken maar ze hebben hier geen Solgar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat natuurlijke vitamines beter zijn dan synthetische vitamine is totale onzin soms is juist synthetische vitamine beter is. (behalve vitamine E die is wel in natuurlijke vorm beter) dus ik zou aanraden koop gewoon kruidvat vitamines.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor geen enkel artikel bestaan er door god, de bijbel of wetten vastgestelde prijzen.
Elke prijs is wat de gek er voor geeft.
Door concurrentie blijven de prijzen in het redelijke.
Met een goeie smoes kan ik echter een produkt kennelijk veel duurder verkopen.
Dat heeft niets met het produkt of de kwaliteit te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing