Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik na enorm veel aankomen na het afvallen ook weer gewoon afvallen?

Ik ben vorig jaar afgevallen naar gezond gewicht en heb dat een tijdje behouden. Alleen heb ik erg last van veel eetbuien en heb ik alweer overgewicht. Ik baal hier erg van en wil graag terug naar het gewicht van vorig jaar. In een half jaar tijd ben ik meer dan 10 kg aangekomen? Hoe kan ik dit het best en effectief aanpakken? Te weinig eten lokt ook weer eetbuien bij mij uit en werkt ook averechts (val heel moeilijk af)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je moet eerst werken aan je eetbuien. Was het echt alleen omdat je te weinig at? Of was het stress/emotie eten?
Als jij zorgt voor een goed eetschema (stel dat je 2300 kcal op een dag nodig hebt en je gaat er 2000 eten) dan kun je op een gezonde wijze geleidelijk afvallen.

Het klinkt alsof je met een crashdieet bent afgevallen, dan gaat het er snel af, maa is het er ook weer snel bij.
Focus je op gezond en genoeg eten en voldoende bewegen, en dan kun je rustig afvallen. Houd een tijdje bij wat je eet en drinkt om erachter te komen waar de knelpunten liggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hierbij ga ik er trouwens van uit dat er niet een medische oorzaak is voor je gewicht, zoals schildklierproblemen.
Laat dat eerst uitsluiten, daarna kun je aan de slag.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier kun je berekenen wat je nodig hebt op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Vul bij gewicht het gewicht in dat je graag wilt zijn (als dit een haalbaar gewicht is natuurlijk).
Als jij gaat eten voor het gewicht dat je wilt hebben, bereik je vanzelf je gewicht.
Wel even kijken met activiteiten invullen, mensen schatten het soms heel hoog in. Intense activiteit is echt voluit sprinten, dus dat doe je niet zoveel.
Ritsuka
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing