Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn moeder zegt dat ik te veel eet, is dat zo? (zie beschrijving)

's ochtends voor school: 2 'gewone' boterhammen met ham of nutella

Op school: een appel en weer 2 boterhammen

Na school niks, meestal kop thee

's avonds: avond eten (dit bestaat vaak uit een stuk vlees en groenten, omdat m'n moeder koolhydraatarm dieet heeft gevolgd)

Ik kom in gewicht nog steeds aan, ben in de vakantie van 60kg naar 65kg gegaan, terwijl ik voor mijn gevoel helemaal niet zo veel eet.
Ik hockey 2x in de week en ik heb 1x in de week een dansles.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dit is wat jij volgens de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum ongeveer zou moeten eten op een dag (ik ben ervan uitgegaan dat je een meisje bent van 16 jaar).

200 gr Fruit, 2 stuks
200 gr Groente, 4 opscheplepels
225 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten, 4-5 opscheplepels
210 gr Brood, 6 sneetjes
20 gr Kaas, 1 plak
600 ml Melk(producten)
100-125 gr Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers
15 gr Bak-, braad- en frituurproducten, olie, 1 eetlepel
30 gr Halvarine, 5 per sneetje
1000-1500 ml Dranken (inclusief melk)

Jij zit hier dus onder, en je bent ook nog eens aardig actief bezig. Je eet dus te weinig voor je activiteiten.
Dat je aangekomen bent in gewicht zou kunnen komen door je sporten, of dat je bezig bent vrouwelijke vormen te krijgen.

Toegevoegd na 1 uur:
In de reacties kwam ook nog een goede opmerking naar voren: Is dit echt alles dat je eet en drinkt?
Mensen zijn er heel goed in om te vergeten wat ze precies gegeten en gedronken hebben. Een dropje hier, een glas vruchtensap daar, een hapje nemen tijdens het koken, dat tellen ze vaak niet mee. Terwijl dat wel invloed heeft.
Kijk maar eens naar het programma 'Secret Eaters', daar komt het heel goed naar voren dat mensen er soms wel 50% naast zitten (ze eten veel meer dan ze zelf opschrijven dat ze hebben gedaan).
Ritsuka
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing