Bezig met afvallen - Kon de verleiding niet weerstaan, en nu?
Het zit zo: 16 jaar, 1,78 m, rond de 104 kilo. Ik ben al 3 weken aan het afvallen en ik hoop over een jaar mijn doel van 80 kilo bereikt te hebben. Alles ging prima tot gisterenavond. We aten wekelijks friet uit de frituur, maar omdat dat te vet is besloot ik sinds het afvallen voortaan ovenfriet te eten.
Heb ik gisteren dus gewoon ovenfriet op, maar daarna ging het mis. Ik had een verjaardag van een vriend waar ik met mijn ouders naartoe ging. Daar heb ik onder andere een half stuk taart op, een soort hotdog en een paar chipjes. Maar dat was nog niet alles. Zodra ik op de fiets naar huis zat, en mijn ouders waren nog op de verjaardag, had ik nog meer trek in iets. Ik kwam dus thuis en heb 4 tartaartjes staan bakken. Dat zijn ook weer 620 calorieën. Gisterenochtend was ik net zo blij omdat de weegschaal rond de 104 aangaf maar inmiddels zit ik alweer op de 105,2 en ik voel me verschrikkelijk schuldig.
Kan iemand me advies geven over hoe ik mijn motivatie terug kan krijgen en kan compenseren voor de fout die ik gisteren heb gemaakt?
Overfriet daarentegen is vooral koolhydraten, en die verzadigen niet; je blijft dus hongerig. Taart idem dito; het verzadigt niet, je blijft hongerig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.