Ik maak me zorgen om mijn eetgedrag, heb ik een eetstoornis?
Ik worstel al jaren met het feit dat ik te zwaar ben. Als klein kind was ik al wat 'steviger'. Ik heb tot groep 8 echter geen overgewicht gehad. Wel kookte mijn moeder en oma vroeger altijd wat anders voor me, want ik lustte veel niet. Ik dronk veel frisdrank en at veel snoep en chips. Van mijn 12e tot 16e werd het een gewoonte om alleen frisdrank te drinken, chips te eten, zelf eten kopen (veel gefrituurd en veel hartige snacks) en niet te bewegen. Als er niks (voor mijn smaak) lekkers in huis was werd ik al snel boos. Nu heb ik dat nog. Ik ben toen ik 17 was 14kg afgevallen door gezonder te eten en meer te bewegen. Ik telde de minuten af tot ik weer kon eten en wachtte altijd met eten totdat mijn maag rammelde. Ik at toen 3 maaltijden per dag en 2 snacks. s' Avonds at ik niet meer en leidde ik mezelf af met films kijken en boeken lezen. Alles kwam er echter weer aan toen ik terugviel in mijn oude gedrag. Nu ben ik 20 en heb ik meerdere pogingen tot afvallen gedaan. Zodra ik wakker word bedenk ik me al wat ik ga eten. Hoeveel? Hoeveel koolhydraten? Hoeveel vetten? Hoeveel proteinen? Welke snacks neem ik mee? Vaak eet ik dan juist alleen maar meer. Ik heb veel vreetbuien waar ik alles wat los en vast zit eet. Ik val af en kom bij en ik word er gek van! Alles draait om eten. Wanneer, hoeveel etc. Heb ik een eetstoornis? Wat moet ik hier mee? Ik ben ten einde raad..
Gezien dezr vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/psyche/vernedert-moeder-echte-gedachtes.194740
Dit kan wel meespelen in je problemen
Is het een idee om via de huiarts een doorverwijzing te vragen naar een dietiste? Die kan je helpen met een gezond dagelijks schema op te stellen.
Ik gok eigenlijk dat je te weinig eet op een dag, en dat daardoor je eetbuien komen.
Of ga je eten omdat je verdrietig of boos bent?
Google ook eens op emotional eating
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.