Is het slecht om dagelijks een energietablet te consumeren?
Ik ben gewend om elke dag bij het ontbijt of bij de lunch een energie bruistablet te consumeren maar ik vraag me af of dit slecht voor je is. Op de verpakking staat dat het niet mag worden gebruikt door mensen jonger dan 15 jaar en dat je niet over de dagelijkse dosering van 1 tablet mag gaan. Er zitten nogal weinig calorieën in en er zit Sorbitol in, ik vraag me af of het slecht voor de gezondheid is om dagelijks zo'n tablet te consumeren of dat het een kankerverwekkende werking kan hebben bij veel gebruik.
Toegevoegd na 14 uur:
Dit zijn de ingrediënten :
vulstoffen (citroenzuur, natriumwaterstofcarbonaat, sorbitol, natrium carbonaat, tricalciumfosfaat, maltodextrinen) taurine, glucoronolacton, aroma, zoetstoffen (natriumcyclamaat, inuline, natriumsacharine) cafeïne, inositol, vitaminen, kleurstof (rode bietensap poeder, caramel)
Extra informatie : Niet gebruiken onder de 15 jaar, buiten bereik van kinderen houden, niet over de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1 tablet gaan, niet gebruiken bij zwangerschap of geven van borstvoeding, overmatig gebruik kan een laxerend effect hebben.
Waarschijnlijk is het gewoon zo'n multivitamine met wat extra, kan geen kwaad. Maar als je deze echt dagelijks nodig HEBT, dan zou ik toch eens kijken of je wel genoeg rust neemt en voldoende slaapt.
Maar het is gewoon een soort vitaminepil, met taurine en cafeine er bij in gestopt.
Als je gezond eet en op tijd gaat slapen heb je het miet nodig
Heb je niet gewoon wat meer opstarttijd nodig in de ochtend? Dat heb ik altijd, ben nu eenmaal geen ochtendmens.
Wat eet je als ontbijt dan? Ik word altijd goed wakker van een flink ontbijt
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.