Hoe kan ik aankomen zonder minder te gaan bewegen of mijn werk aan te passen?
De situatie is als volgt; sinds een paar maanden werk ik op een boerenbedrijf en doe veel fysiek zwaar werk.
Om daar te komen alleen al moet ik 3 kwartier fietsen, wat dus al met al een redelijk veel van mijn lichaam vraagt.
Mijn gewicht nu is rond de 53 kg, lengte 1.72. Ik ben altijd slank geweest en in tijden van stress ook wel echt mager, maar ik ben het nu zat. Krijg ook meer commentaar van anderen erop.
Dus wil kijken wat er te veranderen is, want naast de gewone vermoeidheid van het werk wordt mijn zelfbeeld er ook echt niet blij van!
Ik ben een aantal jaren vegetariër geweest maar eet sinds 2 jaar weer vlees.
Eten; ontbijt met muesli
om half 10 in plaats van koek meestal nog wat brood
12u lunch; brood, wisselend beleg, meestal hartig (kaas of worst), vaak ook verse sla, komkommer en/of tomaat
4 u iets zoets, 1 of 2 koekjes o.i.d.
7u / half 8 (ben pas zo laat thuis) minstens 4 verschillende soorten groenten (meestal uit eigen tuin) vlees of vis, salade, en aardappels / rijst / pasta. Geen toetje
's avonds later krijg ik vaak nog trek. Dus ergens doe ik iets niet goed.
Een heel verhaal, als mensen ideeën hebben hoor ik het heel graag
alvast bedankt!
Wat doen ze daar, toevallig koeien en melk? Proef die melk dan eens rauw en anders is er vast wel een boer die melk heeft in de buurt. Als je wilt aankomen, kan je liters per dag drinken.
Ook zou ik vaker eten,
o.a. om 2 uur en om 4 uur kan je eten, bijvoorbeeld een flink stuk kaas en een halve liter (of meer) boeren melk.
's avond zou je een "toetje" kunnen nemen. Bijvoorbeeld een flinke bak yoghurt of volle kwark.
Tussendoor eten is wat lastig; we zijn het grootste deel van de dag op het land bezig, wat nogal verspreid ligt. Zou misschien brood mee kunnen nemen dan. in de pauze van half 4 nog wat eten is ook een goed idee. Meestal heb ik dan alleen zin in koffie om de laatste 2 uur door te komen haha
dank voor je reactie! @zeehond123: Er wordt aan gewerkt! dank voor je meedenken
Ik neem zo voor een hele dag eten mee, met 30graden buiten een koelelement extra en dan gaat het goed. Met een liter melk kom je die laatste 2 uur zeker beter door.
klopt helemaal wat je zegt. Moet om 5 uur s ochtends echt wel wat moeite doen om die muesli naar binnen te krijgen :) Doe het toch wel altijd omdat het voor zo'n fietstocht beter is te eten, en heb laatst idd wel toen ik op mijn werk kwam nog een keertje ontbijten.
Misschien kunnen we nog wel wat leren van de hobbits, wat eten betreft!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.