Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kcal staat gelijk aan 1 kilo?

Hoi. Ik ben bezig met aankomen en wil 1 kilo per week aankomen dat lijkt me wel voldoende en haalbaar. Vroeg me af hoeveel kcal dan extra moet eten perdag? Want 2000 kcal moet je zoiezo binnen krijgen en hoeveel moet daar dan boven op? Graag een bron vermelding erbij zetten :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

er zijn veel verschillende theorieen. Men zegt dat je 7000 kcal meer moet verbruiken dan innemen om een kilo af te vallen. Hier vanuit gaande moet je dus ook 7000 kcal meer innemen dan verbruiken. Belangrijk om een goed resultaat voor de lange termijn te halen is dat je de tijd neemt. Een kilo per week is wellicht veel, ga eens voor twee kilo per maand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om blijvend 1 kilo in vet aan te komen, zou je 3000 kcal (ongeveer) BOVEN je behoefte moeten eten. Wat je dagelijkse behoefte is weet jij alleen, dat kan 2000 zijn, maar ook meer of minder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar dan moet je wel erg veel eten op een dag, en 1 kilo per week aankomen is best snel hoor.
Als je behoefte 2000 is, dan zou ik eerder op 2300-2500 gaan zitten, dat is beter vol te houden, en zo kom je langzamer aan, ook gezonder.

Maar ik raad je wel aan om via een dietist een speciaal schema te laten samenstellen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Vergeet niet dat alleen aankomen door eten niet nodig is.
Spiermassa weegt meer dan vet en is ook nog eens mooier om te zien.
Ga eens langs een goede sportschool en vraag of ze je kunnen begeleiden met een goed sportscheme icm voeding. Geen supplementen, gewoon voeding en sport.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing