ik wil in de vakantie afvallen en mentaal beter in vel voelen. hoe doe ik dat?
Ik ben een dame van 20 jaar oud. Mijn gewicht is 97 kilo en ik ben 1.77m.
Twee jaar geleden woog 108 kilo met dezelfde lengte in 1 jaar tijd verloor ik 11 kilo. Ik wil dit jaar mijn streefgewicht halen van 70 kg.
Ik weet dat ik meer gaan bewegen en minder calorie innemen, maar ik hoorde hoe lichter je word hoe minder calorieën moet netto moet hebben.
Ik heb vaak last van eetbuien, als vrienden of familie gaat praten over lijnen /afvallen voel ik me altijd zeer ongemakkelijk en als ga shoppen dat ik niet kleding kan dragen dat ik heel erg leuk vind omdat het niet in me maat is of het staat me heel lelijk en ik ben heel erg verlegen onzeker over zulke onderwerpen te praten met vrienen of familie aangezien ik denk dat ze me toch niet gaan begrijpen of ze gaan me nog onzekerder maken dat ik al ben.
Dat ik me nu afgelopen jaren klote voel komt door hen er is altijd wel commentaar: mijn dikke vriendin of wie gaat je ooit aannemen je kan geen eens normale werkkleding aan doen of wil je met mee dan kan je mijn bodyguard zijn, als ik jou was zou ik allang al die kilo's zijn kwijt geraakt.
Ik kan niet psycholoog en/of diëtist gaan, omdat ik ben bang dat ik me eigen risico niet kan betalen en ik zit al in de schulden.
Hebben jullie tips of gewoon iemand die kan zeggen dat ik het kan en dat het mogelijk is.
Dankjewel alvast
En dat is veel meer waard dan het eigen risico.
Ik weet niet of je al jezelf woont en of je dus zelf je eten kookt.
Maar anders zou ik overwegen om verantwoord te gaan koken.
Dus eigenlijk gewoon een heel andere leefstijl aanmeten.
( misschien doe je dat al wel dan zeg ik niets)
Maar Dan zul je veel afvallen en dan blijft het er ook af.
Je zal dan afvallen tot een gewicht dat bij je lichaam past.
Bijvoorbeeld om te beginnen geen pakjes en zakjes meer gebruiken met koken maar alles met verse kruiden maken want in zakjes zit erg veel suiker.
En probeer veel eiwitten te eten bijvoorbeeld kip, ei en ongebrande moten.
dat remt het honger gevoel en zorgt voor een snellere vetverbranding.
Misschien is het ook leuk om jezelf te belonen bij elke paar kilo die afgevallen met een leuk cadeautje dat je zelf leuk vind.
Dat stimuleert.
En als je echt trek krijgt tussendoor neem dan een gekookt eitje.
Dat lijkt niets maar een ei kan best goed vullen.
Denk er ook om dat je veel water drinkt tussendoor als je snel afvalt moet je veel water drinken om je afval stoffen weg te halen.
En ook al ziet een ander de eerste paar kilo's niet, jij ziet ze wel en desnoods zeg je steeds weer een kilo, en een tijdje later roep je gewoon weer, weer een kilo.
Ze zullen zien dat je er mee bezig bent en je stimuleren door te gaan.
Maar dat hoeft natuurlijk niet. Je kan het ook voor jezelf doen als je je daar beter bij voelt.
En je zal zien als je gezond en verantwoord eet je ook vanzelf meer zin krijgt om te gaan sporten / bewegen.
Je kan ook nog naar de sportschool gaan en vragen om een personal trainer die je begeleid en tegelijkertijd ook voedings advies geeft.
Maar dat word natuurlijk wel duurder en ik kan niet in je portemonnee kijken.
Het zal je echt wel lukken, daar heb ik alle vertrouwen in.
Maar alle begin is moeilijk.
Succes!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.