waarom wil afvallen niet lukken?
Hallo,
Ik ben al een enige tijd bezig met afvallen en het wil niet lukken. Ik snap er niks van, ben al bijna een jaar bezig en alles probeer ik uit. Ik ben 1.68 en weeg 59 kilo. Ik vindt mezelf niet dik maar heb wel dat buikje waar ik me gewoon niet prettig over voel en mijn bovenarmen mogen ook wel minder.
Ik at altijd pizza en mcdonalds en kwam eigenlijk nooit veel aan. maar nu eet ik volkorenbrood, fruit, groentes, water, salades, eieren, etc.
Ik eet 4 tot 6 keer per dag en in de avond zo min mogelijk. terwijl ik normaal om 23.00 nog een pizza at.
Hierbij sport ik ook nog eens en ben nu begonnen met Kayla Itsines (6x trainen per week)
deze complete verandering van mijn leefpatroon levert mij gewoon geen resultaat op en ik hoop dat iemand hier misschien ervaring mee heeft en mij kan uitleggen waarom het gewoon weg niet werkt.
Gr,
Probeer eventueel wat meer eiwitten te eten (streef naar 100 gram per dag) en doe wat meer krachttraining erbij
En ik merk dat mijn buik de laatste tijd wat platter is geworden.
en heb je je dagelijkse eten al eens in een calculator gegooid? Ik weet zelf dat ik gemiddeld 2500 kcal nodig heb op een dag
-zou je eens aan iemand anders kunnen vragen of die ook vindt dat je een zwembandje hebt.
-is het wellicht 'aangeboren', en dan kun je trainen wat je wil (ik heb bv geen aanleg om dikke spieren te krijgen, ongeacht training).
-zijn het toch wellicht je buikspieren die slap zijn; een slappe buikwand kan er uit zien als 'een zwembandje'. Nogmaals; niet afvallen, maar Pilates. Pilates klintk een beetje truttig, maar het is ideaal voor het trainen van buikspieren etc.
De WHO richt zijn pijlen op suiker: http://www.who.int/mediacentre/news/notes/2014/consultation-sugar-guideline/en/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.