Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt je van zoete aardappelen dik ?

Ze zeggen als je wilt afvallen is het beter dat je aardappelen laat staan of zo min mogelijk aardappelen eet, maar geld dat ook voor zoete aardappelen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Van koolhydraten word je dik, zeker als je daar gevoelig voor bent. Door de bank genomen val je van lowcarb het effectiefst af. een van de oorzaken is, dat de meeste mensen daardoor ook minder honger hebben.

Het is iets wat je in de praktijk moet ontdekken voor jezelf.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, je word niet dik van aardappelen, of zoete aardappelen.
Je word te dik als je meer eet dan je verbruikt op een dag.

Aardappelen (en zoete) zijn juist heel gezond om te eten. Persoonlijk eet ik liever aardappelen bij mijn eten, alleen vlees + groente vult niet genoeg bij mij, ik heb de koolhydraten nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aardappelen bevatten 83 kcal per 100 gram, dat is niet zo veel, een gemiddelde portie is 125-150 gram. http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=605
Ritsuka
10 jaar geleden
Een zoete aardappel oftewel bataat is juist heel goed voor de lijn!
Dit komt omdat er veel gezonde vezels in de aardappel zitten, die snel voor een vol gevoel zorgen. Daardoor eet je dus minder. en krijg je minder calorieën binnen.
Daarnaast bevatten bataten complexe koolhydraten. Deze koolhydraten zijn belangrijk voor het lichaam en zorgen er ook voor dat je langere tijd geen hongergevoel krijgt.

Als je wilt afvallen zou je sowieso meer groente moeten eten dan je nu doet.
Groente bevat namelijk weinig calorieën, maar wel veel voedingsvezels. Het geeft daardoor een vol gevoel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing