Hoe komt het dat de bloedsuikergehalte omhoog gaat terwijl je 15 minuten ervoor een hypo had en ook geen koolhydraten hebt gegeten?
Ik ben sinds kort begonnen op Low Intensity een half uurtje te joggen op lege maag (3 keer per week) met als doel effectiever vet te verbranden, ik ben namelijk skinny fat (ben slank, niet dik maar heb wel een dikke buik die ik er niet af krijg, verder doe ik ook nog aan krachttraining om wat spieren te bouwen, dit doe ik ook 3x per week.
Vorige week heb ik mij een bloedsuikermeter besteld (niet dat ik suikerpatiënt bent, althans niet dat ik het weet) en heb binnen het uur 4 keer gemeten:
1ste meting was toen ik opstond, die was normaal: 84 mg/dL (gemiddelde waarden in België zijn: tussen de 74 mg/dL en 100 mg/dL
2de meting was direct na het joggen, deze keer was het gedaald: 65 mg/dL (dit is dus lager dan de gemiddelde waarden hier in België en dus gelijkwaardig met waarden voor hypo patiënten, echter, ik heb 15 minuten later nogmaals gemeten en had helemaal niks gegeten, ook geen koolhydraten en mijn bloedsuikerwaarden waren terug normaal: 85 mg/dL
En 10 minuten later heb ik nog een laatste keer gemeten, nog steeds niks gegeten, de waarden zijn terug een beetje gezakt maar zit nog binnen de gemiddelde waarden: 80 mg/dL
Over 15 minuten ga ik een complete maaltijd een maaltijd eten en dan als allerlaatste keer nog eens meten...
Mijn vraag is, hoe komt dat? Hoe kan mijn bloedsuikerwaarden van 65 mg/dL stijgen naar 84 mg/dL als ik geen koolhydraten gegeten heb? Kan iemand mij een beetje parate kennis geven over hoe ons lichaam precies werkt en reageert?
En je wilt spiermassa opbouwen, dan moet je wel genoeg eten.
Wat voor mij hielp was meer gaan eten en meer letten op eiwitten, toen had ik eindelijk geen koude vingers meer, en ging ik vanzelf meer bewegen. Nu weeg ik iets van 8 kilo zwaarder, maar mijn buik is strakker en de meeste broeken passen mij nog gewoon (hoewel sommige wat te strak zijn bij bovenbenen en te breed bij taille)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.