Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welk eetpatroon kan ik spieren kweken, maar ook afvallen?

Ik wil graag wat gespierder worden, maar om spieren te zien moet eerst het laagje vet wat eroverheen zit eraf. Nou vroeg ik me af, als ik weinig eet door een dieet, heeft dit dan ook invloed op de bouw van mijn spierweefsel? En zo ja, wat voor eetpatroon raadden jullie mij aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wat is het doel?
Zo snel mogelijk een sixpack of eerst spieren kweken?
En hoe? Ga je veel trainen?

Om spieren te kweken ga je eten. (bulken)
Ga je veel trainen dan veel eten.
-Dierlijk vet voor je hormonen en energie.
-Eiwitten voor spieren
-Koolhydraten voor snelle energie.
Ik ben van veel vet, normaal eiwit en weinig koolhydraat.
(25% KH, 25% eiwit, 50% vet)
Andersom wordt vaker gedaan. (50% KH, 25%eiwit en 25%vet)
Dat is nog steeds meer vet dan dat de meesten "normale" mensen eten. Deze percentages gelden ook als je wilt vetverminderen.

Daarna kan je een periode inlassen, waar je je concentreert op een lager vetpercentage met behoud van de spieren die je tijdens het bulken hebt gekweekt. (cutten)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste is om iedere 2 uur iets te eten, maar niet teveel. Vele sporters zeggen altijd: "Eet zo veel mogelijk" dat resulteert op nog meer vet. Wat jij moet doen is veel sporten en het vet eraf krijgen door (jaa sorry het zal moeten) cardio te doen. Het is belangrijk om zo weinig mogelijk vet te eten. Dierlijk vet daarin tegen is wel goed voor je, in maten. Voor vragen kan je altijd bij me terecht ;) Succes en veel eet/sport plezier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing