Heeft mijn vriendin anorexia?
Ik maak mij hele erge zorgen over het eetgedrag van mijn vriendin. ze wil maar afvallen en afvallen. ze is 17 jaar en 1.60 m lang en ze weegt 45 kilo. het liefst eet ze niks. ik heb haar ook meerdere keren betrapt dat ze haar eten aan het uitspugen was. ze heeft ook helemaal geen honger meer. is dit al anorexia?
"Ja, dit zijn zeker tekenen dat ze een eetstoornis heeft.
Bij deze lengte dit gewicht is niet goed.
Het feit dat ze niet _wil_ eten en dat ze het ook _overgeeft_ ... een gevolg daarvan is dat je geen honger meer hebt. Ik raad je aan haar ouders in te lichten, dat is het beste wat je kunt doen, ook al wordt ze boos, het gaat nu om gezondheid en waar zij mee bezig is, is absoluut NIET gezond. Toegevoegd na 2 minuten:
Ze heeft een dokter nodig, dat is de reden dat je haar ouders moet inlichten. Antwoord:
Het kan anorexia zijn of een combinatie van meerdere eetstoornissen.
Licht haar ouders in, die kunnen haar [desnoods onder dwang] helpen. Sterkte!"
Ik mocht alleen af en toe in het weekend naar huis toen ik een beetje opgeknapt was,en mijn kamer werd doorzocht om te kijken of ik geen eten wegstopte of laxeermiddelen had.
Ik werd daar ook nog eens depressief en ik was niet de enige.
Maar als het de enige manier is om het te redden, om het te overleven? dan moet je als 'ouder' wel kiezen hiervoor, je laat je kind niet sterven als het gered kan worden! Het klinkt hard, maar beter depressief een tijdje, dan voor goed dood... (Als je last hebt van depressiviteit, kun je misschien met een psycholoog praten, ik weet [uit ervaring] dat depressiviteit heel naar is, alles overheersend, maar ook hier kan aan gewerkt worden.)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.