Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je doen om een fles vers geperste sap langer te kunnen bewaren?

Ik ben een alleenstaande en wil graag vers geperste sap kopen maar die flessen zijn meestal van een liter en dat is teveel voor mij, aangezien ik bepaalde soorten vitaminen in poedervorm wil mengen met fruitsap is 100ml fruitsap al voldoende voor mij, daarboven wil ik niet gaan doordat er veel suikers in zitten...

Vrijwel op alle verpakkingen lees ik dat het product amper 3 à 4 dagen te bewaren is in de koelkast wanneer je het opent;

Nu is mijn vraag: kan ik daar iets aan toevoegen zodat ik het 10 dagen (probleemloos) kan bewaren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Conserveringsmiddel gebruiken . Zuiver foodgrade vitamine C poeder. Natrium ascorbaat is natrium zout van ascorbinezuur en is dus ook zuiver vitamine C poeder. Het is een veelgebruikt antioxidant en zuurteregelaar. Vitamine C poeder wordt vaak gebruikt als een gezond conserveringsmiddel: het voorkomt de bruining van vruchtensappen, gesneden fruit en vlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Giet wat je niet binnen 2 a 3 dagen nodig hebt in een plastic fles of bakje, en zet dat in de vriezer. Niet langer dan een paar maanden. Na ontdooien niet langer dan een dag bewaren.
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing