Val ik af als ik na het avondeten niks meer eet?
Snoep, chocolade en koolhydraten kun je prima eten tijdens het afvallen hoor. Het gaat om kcal in versus kcal uit.
Jezelf iets verbieden maakt het alleen maar verleidelijker om te eten.
En hetzelfde geldt als je wel na het avondeten nog eet, ook dan kan je zowel aankomen, als op gewicht blijven, als afvallen; afhankelijk van of je in totaal meer, minder of evenveel calorieën binnenkrijgt dan je verbruikt. Als je nu nog wel na het avondeten eet, en daar straks mee stopt, en je blijft de rest van de dag evenveel eten als je nu doet, betekent het dat je straks minder calorieën binnenkrijgt dan je nu doet. Als je met je huidige eetpatroon op gewicht blijft, zal je dan straks inderdaad gaan afvallen. Als je op dit moment zoveel eet dat je nu nog aankomt, zal je als je minder eet afvallen, of op gewicht blijven, of alleen minder snel aankomen, afhankelijk van hoeveel minder calorieën je dan binnenkrijgt dan nu.
Maar als je door na het avondeten niet meer te eten zoveel honger krijgt dat je de rest van de dag meer gaat eten, kan het zijn dat je nog steeds evenveel calorieën binnenkrijgt als nu, of zelfs meer.
En als je door na het avondeten niet meer te eten 's nachts honger krijgt en daardoor slecht slaapt en daardoor minder beweegt, verbruik je minder calorieën en ook dan kan het zijn dat je gewoon op gewicht blijft of zelfs aankomt. Kortom: of je 's avonds wel of niet nog eet, kan niet voorspellen wat voor invloed het op je gewicht heeft, dat hangt af van of je in totaal minder calorieën binnenkrijgt dan je verbruikt.
Velen graven hun graf met hun tanden.
Ik eet per dag gemiddeld 2500 kcal, maar dit heb ik ook gewoon nodig.
Als je niet gaat sporten, zo laat, niets meer eten na het avondeten, drinken nog wel, youghourt of een banaan ook (als je echt hongerig bent ).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.