Kun je te snel aankomen?
Door omstandigheden ben ik de afgelopen tijd veel afgevallen tot op een punt dat ik 43 kilo woog, terwijl ik 1.73m lang ben. Sinds het weer beter gaat ben ik begonnen met veel eten om weer een gezond gewicht te bereiken. Nu ben ik in 4 weken tijd al 4 kilo aangekomen en weeg ik weer 47 kilo. Nou weet ik natuurlijk dat ik er nog niet ben en ik wil ook doorzetten, maar ik was eerlijk gezegd wel een beetje verbaasd van hoe snel ik ben bijgekomen, aangezien de richtlijn normaal gesproken zo een 2 kilo per maand is. Ik kom dus een stuk sneller aan dan normaal is en vroeg me af of dit niet schadelijk kan zijn? Kun je dus ook te snel aankomen en moet ik toch ietsje minder gaan eten of kan ik zonder gezondheidsproblemen op dit tempo ongeveer door blijven gaan, want ik wil wel zo snel mogelijk tenminste weer de 55 kilo halen, maar wil nou niet dat ik hierbij mogelijk mijn lichaam schaadt. Overigens ben ik een maand geleden ook begonnen met 3x per week krachttraining, dus het zal niet alleen vetmassa zijn die ik ben aangekomen denk ik.
extra darminhoud en vocht kan al een paar kilo zijn. (o.a. daarom gaan de 1e paar kilo bij afvallen ook makkelijk)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.