Is een slagroomkuur ongezond?
Ik weeg 43.5 kilo en heb daarbij een lengte van 1.73 meter. Extreem ondergewicht dus en heb ook slechts een vetpercentage van 3.5 procent! ben nu ook bij een diëtist geweest en die heeft mij een schema meegegeven dat ik moet volgen om aan mijn minimale voedingsstoffen te komen en om mee aan te komen. Ze zij dat alles wat ik extra eet mooi is meegenomen. Zou je nu kunnen stellen dat ik nu elke dag als ‘‘extra’’ een pizza en 2 stukken taart kan eten zonder dat dit gevaarlijk is voor mijn gezondheid? Natuurlijk wel maar totdat ik weer een acceptabel vetpercentage bereik daarna niet meer. Maar zou je dus kunnen stellen dat ik me helemaal kan volstoppen met allerlei ongezonde dingen naast mijn vaste schema zonder mij zorgen te maken om gezondheidsrisico’s, totdat ik weer een ‘‘acceptabel’’ ondergewicht heb bereikt (50 kilo bijvoorbeeld).
Ik heb ook een opbouwschema van de diëtiste meegekregen vanuit de kliniek waar ik was opgenomen en ik moet vooral (extra) brood eten.
Volkorenbrood met pindakaas(dat is echt supergezond,vol eiwitten en vitamines)en pure chocolade hagelslag.
Ik vond het heel moeilijk maar ik merkte gewoon na een paar dagen(was nog in de kliniek)dat ik me beter ging voelen door beter te eten.
Ook pap(brinta) is goed,neem gewoon een extra bakje pap,s'avonds ofzo.
Bijvoeding kan ook nog(Nutridrink)
Ik kreeg die als aanvulling erbij.
Maar je kan toch ook advies aan je diëtist vragen?
Ik zie de mijne elke week en dan praten we alles door en moet ik ook gewogen worden om te kijken of het goed gaat of niet.
Een slagroom kuur is niet echt een goed idee hoor.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.