Ik heb heel vaak honger, ben nooit verzadigd wat ik ook eet. Heeft iemand tips om met dat hongergevoel om te gaan?
Ik heb diabetes type 2 en moet nodig afvallen maar met die honger lukt dat niet. Ik eet veel vezels maar dat helpt ook niet. Kaas, ei, het maakt allemaal niet uit. Ik blijf honger houden.
Dat hongergevoel heb ik vaak dagenlang en dan heb ik er weer een aantal dagen veel minder last van. Ik heb geen idee hoe het komt dat het dan weer ineens een stuk minder is, het maakt niet uit wat ik dan gegeten of gedronken heb.
De suiker is niet helemaal goed ingesteld maar daar wordt aan gewerkt met de medicatie.
Ik heb al jarenlang geen verzadigd gevoel meer gehad.
Dus zorg inderdaad voor medicatie, met de juiste hoeveelheid insuline zou het honger gevoel wel weg moeten gaan.
Je voedingspatroon bestaat uit meer dan 50%koolhydraten, suikers dus en waar heb je last van? (alle kh, ook zetmeel wordt in je darmen omgezet naar suikers en daarna pas opgenomen) Ga vet eten, voornamelijk dierlijk vet van hoge kwaliteit, als het even kan van koeien die buiten lopen en grazen. Dus je eten bij een boer halen.
Dus 50+ kaas, roomboter, volle boeren melk, vlees met vet en daarnaast ook plantaardige vetten. Ga naar minimaal 50% vet, 30% eiwit en minder dan 20% koolhydraten.
Doe dat wel rustig aan (opbouwen) anders gaat het met je medicijnen niet goed, je zal flink mogen/moeten minderen met medicijnen. Eet zoals je moeder en oma vroeger aten, je oma heeft bijna zeker reuzel gegeten.
(NB: alles bij een gelijk aantal calorieën) Weinig vet betekend automatisch in verhouding veel koolhydraten en dus een instabiele bloedsuikerspiegel.
Maar ik zou een goeievrager ook niet op zijn woord geloven,
dit is geen goeievrager verwacht ik:
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_K._Bernstein
Ik ga nog eens met mijn huisarts praten.
Iedereen bedankt voor de reacties.
beperking van de hoeveelheid verzadigde- en transvetzuren in de voeding van belang.
Nogmaals mijn vraag: wat doet verzadigd vet anders bij een diabeet?
Is het niet de verstoorde suikerhuishouding die daar voor zorgt? Veel vetten (ook verzadigd, geen transvet) i.c.m. laag koolhydraten is het recept voor een perfect cholesterol. Vraag maar aan o.a. een traditioneel levende Eskimo.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.