Gezwollen ooglid, welke voeding is de boosdoener?
Regelmatig heb ik een gezwollen linkerooglid, ook mijn rechterooglid is (in veel mindere mate), alleen in de rechterhoek gezwollen. Huisarts denkt aan eczeem, soms zitten er witte schilfertjes op. Nu is mij opgevallen dat voeding waarschijnlijk het probleem veroorzaakt. Na het eten van gevulde speculaas zag mijn ooglid er zeer rood en gezwollen uit. Ik denk last van chronische allergische eczeem te hebben. Welke producten kan ik beter laten staan? Sinds een week ben ik al gestopt met het eten/drinken van: eieren, melkproducten, geperste sinaasappel en chocolade.
Toegevoegd na 40 minuten:
Ik vergat erbij te vermelden, dat ik in juli een spatje vet op mijn ooglid heb gekregen tijdens het braden van vlees en dat daarna de klachten zijn begonnen. De huisarts liet mij weten dat zij denkt dat het eczeem is, ontstaan door een infectie. Ik kreeg een zalf mee met wolwas erin, maar hierdoor werd het erger. Vervolgens ben ik zelf verder gaan zoeken en kom ik tot de conclusie dat het chronische allergische eczeem moet zijn.