Wat is het verschil tussen glucosestroop en glucose-fructosestroop?
En welk van deze 2 is veiliger voor ons lichaam?
Aangezien ik regelmatig lees dat vooral glucose-fructosestroop voor allerlei ziekten kan zorgen, zie video hieronder:
www.youtube.com/watch?v=9a4Z7W5x1pY
Als het allemaal niet uitmaakt:
Waarom val je bij dezelfde kcal inname veel makkelijker af als je laag in koolhydraten gaat?
En het heeft er wel een beetje mee te maken dat sommige dingen moeilijker te verteren zijn, en daarom ervoor kunnen zorgen dat je afvalt, ook al eet je hetzelfde aantal kcal als eerst.
Als ik naar je laatste link kijk:
A high-fat, high-protein diet with 40% fat, 25% protein, and 35% carbohydrates
Dat is niet hoog vet laag koolhydraat. laag koolhydraat is <20% Er is muizenonderzoek waarbij dikke muizen dood gingen door uithongering omdat ze insuline kregen. Door de insuline kon het vet niet aangesproken worden.
Dat is precies de reden waarom laag kh werkt: een stabiele bloedsuikerspiegel en lage insuline niveaus. Ik heb het bewust over een voedingspatroon, niet over een (crash) dieet. Tel er minimaal een half jaar voor uit.
Maar we worden het toch niet eens met elkaar, dus laten we het maar eens zijn dat we het niet eens zijn. Anders word het zo'n lamge discussie die niet relevant is voor de vraag.
Dezelfde test bij mensen is niet aan te raden. http://www.circadian.nl/overgewicht/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.