Als je moet aankomen, kun je naast de basisvoeding ook ongezondere producten eten?
Ik moet aankomen want ik heb al een aantal jaar ernstig ondergewicht. Nu is mijn vraag of ik ook ongezondere producten kan eten als ik van alle voedingsstoffen op een dag genoeg binnen krijg? Dus mijn basisvoeding is gezond, voldoende vezels, fruit, groente, zuivel etc. Kan ik dit dan bij vullen met tussendoortjes die wat minder gezond zijn zoals een koek, ijs of chocolade? Of is dit te ongezond en moet alles gezond zijn?
Toen ik in een kliniek was opgenomen voor mijn eetstoornis kreeg ik van de diëtiste een opbouwschema om aan te komen.
En je mag dan zeker wel eens iets ongezondst hoor.
Ik moest heel gezond eten maar werd ook aangemoedigd af een toe een ijsje,patat enzo te eten.
Ik durfde dat alleen niet,maar ja,als het jou wel lukt is dat zeker een goede stap vooruit.
Vreselijk dat ze zeggen niks meer voor je te kunnen doen.
Ik weet wel dat eetstoornissen heel moeilijk te behandelen zijn en dat je er eigenlijk nooit meer echt van af komt.
Ik ben zelf ergens opgenomen geweest waar ik zo vreselijk werd behandeld(ik werd bijv. letterlijk uit bed gesleurd terwijl ik bijna niet kon lopen)dat ik er achteruit ging en mijn gewicht daalde tot 33 kilo terwijl ik met 36 kilo was opgenomen.
Volgens mij bestaat er in Nederland geen echte goeie behandeling.
Je moet het uiteindelijk toch zelf doen.
Sterkte in ieder geval,ik weet hoe vreselijk het is hier mee te moeten leven,mensen hebben echt geen idee hoe eenzaam en ongelukkig je hier door wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.