Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je moet aankomen, kun je naast de basisvoeding ook ongezondere producten eten?

Ik moet aankomen want ik heb al een aantal jaar ernstig ondergewicht. Nu is mijn vraag of ik ook ongezondere producten kan eten als ik van alle voedingsstoffen op een dag genoeg binnen krijg? Dus mijn basisvoeding is gezond, voldoende vezels, fruit, groente, zuivel etc. Kan ik dit dan bij vullen met tussendoortjes die wat minder gezond zijn zoals een koek, ijs of chocolade? Of is dit te ongezond en moet alles gezond zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat kun je zeker doen.
Dat is een goede manier om aan je benodigde kcal te komen voor de dag.
Zolang jij verder al je vitamines en dergelijke binnenkrijgt die je nodig hebt op een dag, kun je zat aanvullen met overige lekkere dingen.
Je schreef dat je extra zin hebt in chocolade en dergelijke. Dit is normaal, eet het lekker op je lichaam geeft aan dit nodig te hebben voor herstel en energie.

Het is ook best moeilijk om aan je benodigde kcal te komen als je bijvoorbeeld alleen groente en fruit eet.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=kTxiDmTog-g
Hier kun je bekijken wat je lichaam nodig heeft op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je Facebook hebt, raad ik je aan de groep Eating The Food te joinen.
Dit is een groep voornamelijk bedoeld voor mensen die herstellen van een onnatuurlijke relatie met eten, en weer normaal willen eten.

Hier staat ook goede info: http://gokaleo.com/2012/08/21/putting-the-calorie-pieces-together/
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bijna niemand eet altijd - en alleen maar - gezond.

Je mag best frites, koek, ijs, chocolade.

Het gaat om het evenwicht.
Mensen die voornamelijk van snacks en vette happen leven, die zijn ongezond bezig.
Maar als jij jouw basis goed houdt, dan mag daar best eens iets ongezonds bij zitten.

Denk ook eens aan volvette kaas, volle melk, volle yogurt en dat soort dingen.
Heel gezond en ook heel calorierijk is ook avocado.
Lekker door de sla!
Ander calorierijk fruit zijn bijvoorbeeld de mango (105 kcal per portie), ananas (100 kcal per portie) en een banaan (90-100 kcal, afhankelijk van de grootte).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn genoeg tussendoortjes die niet slecht hoeven te zijn:

Veel ijs bestaat vooral uit suiker en chemische zooi, dat kan je beter laten staan.
Neem je bio roomijs dan zit daar veel goeds is. Helemaal als je het bij een boer haalt die het zelf van zijn eigen melk maakt.

Goeie pure chocolade: prima
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling op de bovenstaande antwoorden: probeer eens tussendooor gedroogd fruit, zoals dadels en abrikozen en ongebrande walnoten of hazelnoten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet minimaal je vitamines en mineralen binnenkrijgen ook wel je basisboeding genoemd (snel meetbaar) daarnaast zijn er taloze producten die bijna geen basisvoeding bevatten. maar voedingstoffen heeft je lichaam nodig en haal je vooral uit groente en fruit (dus waar basisvoeding in voor komt) indien jij genoeg voedingstoffen mineralen en calorieen binnenkrijgt voor die dag hoeft er geen sprake zijn van aankomen. persoonlijk vindt ik niet dat je met ongezonde producten kan aankomen is veel gezonder om je voedingstoffen te verhogen bijv: met pindakaas, rietsuiker en meergranen koeken kom je snel en ook nog is gezond aan.

conclusie: is ruimte voor ongezonde producten maar niet de gezondste

Toegevoegd na 2 minuten:
typfout: kan aankomen. is veel gezonder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing