Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn stoelgang meer vloeibaar ?

Mijn stoelgang is hard en daardoor pijnlijk sedert ik minder vet eet omdat ik W.W. doe.Nochtans eet ik veel fruit en drink gemiddeld 2 liter water per dag doch dit helpt niet. Soms is het zelfs zo erg dat ik laxeer tabletten op kruidenbasis neem, geen beterschap.
Wie weet raad ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Meer vet eten, bij dezelfde calorie inname, dus minderen met koolhydraten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Veel fruit = veel suikers, dus een sterk schommelende bloedsuikerspiegel. Daar val je juist moeilijker van af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Peulvruchten, Vezels, Cafeïne (koffie), Noten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat helpt is drie maal per dag een soeplepel lijnzaad+daarbij zeer veel drinken(uw 2 liter per dag lijkt voldoende).
fremar
11 jaar geleden
Gebruik liever geen laxeermiddelen, ze beschadigen de darmwand alleen maar. Eet meer vezelrijke voeding. Neem liever volkoren producten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eventueel stressbron uit de weg gaan, weer in balans komen, met mensen omgaan met wie je in een 'flow' kan zijn. Voedsel: kiwi, 's morgen water met citroensap. Pruimen, pruimensap, geplet lijnzaad, lijnzaadolie, ontbijtkoek, appelstroop, roggebrood, soep (vanwege het vocht) rabarber, asperges.
Sterkere middeltjes: psylliumvezels en af en toe kneipp stoelgangthee ( kan nl kramp geven ) En natuurlijk alles wat stopt niet eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buikspieroefeningen kunnen soms helpen de boel te masseren waardoor ontlasten gemakkelijker gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing