Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat ik ondanks dat ik een tijdje afval nu op het zelfde gewicht blijf hangen ?

ik ben dus bezig met afvallen om lekkerder in mijn vel te zitten nu is het zo dat er 5 kg af is maar ik nu al een maand zo rond de 68 kg blijf hangen . Het ging in het begin zo goed . Ik eet 3 maaltijden per dag in de ochtend vaak yoghurt creusli of fruit dan in de middag 2 boterhammen en in de avond wat de pot schaft . Af en toe eet ik ook tussendoortjes en drink alleen water of vers sap . ik fiets bijna elke dag een half uur . Wie weet hoe dit komt het stilstaande gewicht ? moet ik gewoon doorgaan op deze manier of wat veranderen ? ... Ik ben trouwens 1.73 en nu dus 68 kilo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je bent anders gaan eten, je lichaam past zich daar op aan, en uiteindelijk bereik je een nieuwe balans (de situatie waar je nu in zit).
Dus als je weer verandering wilt, moet je wat gaan aanpassen. Ik zou zelf trouwens wat meer gaan eten, en dan wat meer gaan sporten, iets van krachttraining bijvoorbeeld.
Meer spiermassa = meer vetverbranding.

Je kunt hier berekenen wat je nodig hebt op een dag: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Eerste getal nooit onder gaan zitten, 2de getal bereken je met de schuifjes, dat is hoeveel je nodig hebt voor je activiteiten. Klein stukje daaronder gaan zitten als je wilt afvallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je eet nu best weinig volgens mij, met een bakje yoghurt met muesli, 2 boterhammen en avondeten zit je volgens mij maar rond de 1200-1500 kcal, veel te weinig.
Ritsuka
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing