Zijn maaltijdvervangers goed als aanvulling voor extra eiwitinname bij intensief spprten?
Ik ben nu bezig met insanity. Dit is 6 dagen per wek erg intensief sporten. Ik hoef niet af te vallen! (heb een prima gewicht) Dus mijn doel is alleen een iets strakker lichaam in de zin van spieropbouw en meer kracht te krijgen. Omdat ik niet wil afvallen, wel wat extra eiwit wil binnen krijgen en ook meer energiebehoefte heb op een dag van intensief sporten, is het dan ok om een maaltijdshake te drinken? Ik bedoel: normaal als ik honger had tussen de maaltijden at ik soms wat gezonds, maar soms ook chocolade of een muffin. Als ik nu ipv die ongezonde tussendoortjes zo'n shake drink (is van kruidvatmerk), kan ik dit dan zien als soort van extra 'krachtvoer' voor sporten? Eiwitten in shake: 14,1 gram. Koolhydraten: 29,6, suikers: 36,3 gram (lijkt me wat aan hoge kant). Verder redelijk wat mineralen (calcium, fosfor, magnesium, ijzer, jodium, zink, kalium, selenium, koper, mangaan) en vitamines (A D E C H en verschillende B). Indien dit prima spul is als tussendoor, is 1 genoeg of beter 2? Alvast bedankt!!
En is insanity leuk? Ik heb het gezien, maar nog niet geprobeerd. Heb je het info boekje over de voeding ook gelezen?
chemische zoetstoffen worden sneller omgezet in vet waardoor je insuline het in feiten niet bijhoud. neem voor het avondeten wat simpels. bijv een bak muesli.
als je voor het slapen gaat warm eten maak je veel energie aan waardoor je lichaam vetreserves aan gaat maken tijdens het slapen.
maar zorg niet dat je honger krijgt. als je wat moet eten. eet dan wat. maar met maten. bijv een bruine boterham met kaas. als je dit tijdens je training volhoud zal je een goed getraind lijf krijgen. ik wens je veel suc-6 en ik hoop dat mijn tips werken.
G.r jeffrey
Eiwitten is vooral voor spierherstel en opbouw, dus ook belangrijk, maar je kunt voor en na het sporten beter een combi van koolhydraten en eiwitten nemen.
Ik ben zelf wat meer brood en fruit gaan eten, en meer aardappelen op een avond dat ik ga sporten, scheelt een heel stuk
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.