Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn spieren behoud en niet dikker word in de ramadan periode? ( door de rare eettijden)
Ik eet tijdens de ramadan s'nachts en in de avond erg veel. Ik prop me helemaal vol omdat ik geen honger wil krijgen en daardoor kom ik veel aan tijdens de ramadan. Wat zijn gezonde dingen om te eten in de ochtend? ( rond 3:45 ofzo) En zijn eiwitshakes handig voor die periode? Want die zouden het afbouwen van spieren tegengaan zodat je lichaam alleen je vet afbouwt.
Maar daar gaat de ramadan toch niet over? Het is een tijd van bezinning
Als jij goed in vorm bent, en er een tijdje mee bezig bent, dan is het echt niet verpest door de ramadan hoor.
Zodra je weer verder gaat met je reguliere eet- en trainingsschema, spring je zo weer terug in vorm (muscle memory).
Maar je hele dag 'meeleven' met de ander wordt door jou verpest na zonsondergang. De armen kunnen zich ook niet vol eten als de zon onder is..denk daar eens aan en pas daar je nachtelijk eten op aan.
Dán kun je beter niet meedoen met de ramadan.
Als je alles wat je normaal eet in een keer eet, dan prop je je ook gewoon vol..
Zoals ik al zei, je moet je niet volproppen maar een normale maaltijd eten, en niet alles in willen halen wat je overdag niet eet.
'We vasten voor de armen!'
Ja en daarna een vreetfestijn..de armen hadden dat ook niet hoor.
De mensen die ik ken aten na zonsondergang een pita met wat erbij, in de nacht vaak ook en ochtend voor de zon opkomt.
Dat is geen volproppen toch? En het kan zeker wel. Jij geeft al aan dat je aankomt..als je normaal eet (wel de wisselende tijden maar wel gezond en verantwoord dus niet teveel) dan hoor je niet aan te komen..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.