Vandaag 20 Gr. Verzadigd vet binnen gekregen, zuivert mijn lichaam als ik de komende week vet vermijd?
Ik heb vandaag al 20 Gr. Verzadigd vet binnen gekregen, waardoor ik me erg schuldig voel. Mede doordat ik deze week al 3 keer eerder hier aan kwam. Als ik de komende week de vetten vermijd, zuivert mijn lichaam dan? Of heb ik mijn lichaam nu al schade aan gedaan?
Is mijn assumptie correct?
Of was het van iets met vlees?
Of was het een snack als koekjes of chips?
Je lichaam reageert anders op verschillende voedingsmiddelen,
Bij mij was het aantal gram vet uit meerdere voedingsmiddelen die ik normaal gesproken beperk/vermijd: halvarine, volle zuivelproducten, koekjes (liga, sultana etc) en snacks als chocolade/ijs.
Volle zuivelproducten zijn gezond en vullen goed
Koekjes zijn vaak suiker en transvet, mag voor af en toe wel, maar liever vermijden
Chocolade is gezond met mate (zo puur mogelijk)
IJs, heerlijk voor af en toe :) Gewoon morgen iets meer groente eten, volwaardige koolhydraten en eiwitten, en veel water drinken (balansdag). Dan is er verder niks aan de hand hoor.
Je bent menselijk, je kunt niet alles perfect doen.
Morgen ga je gewoon weer werken aan je lichaam voeden met genoeg gezond en lekker eten. Passen er ook geen koekjes meer in ;)
Verder zijn de verzadigde dierlijke vetten in roomboter goed, zelfs essentieel te noemen.
Roomboter i.p.v. halvarine is mijns inziens een zeer goed idee.
Mensen zoals de vader van viridiflavus die ouderwets vetrijk eten hebben daar geen last van.
(met ouderwets bedoel ik vooral dat het onbewerkt is)
Dan klopt er toch iets niet van wat er door het voedingscentrum verteld wordt.
Maar in kunstboter zitten op zich geen vitamines. De enige die het over het totaal vermijden heeft ben jij Pelle, Ritsuka is duidelijk voor vetten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.