Ik heb mijn eet patroon verandert om af te vallen maar ik heb elke dag na 21:00 erge honger maar ik eet niks, is dit slecht voor mijn groei?
Ik ben 17 jaar en ik val lekker veel af, ik ben de laatste weekjes 4/5 kilo afgevallen. Ik weeg nu 65 en mijn sixpack begin je nu echt te zien. Ik heb denk ik ook een groot deel vet in spieren omgezet want ik heb nu nog grotere Biceps en borstspieren. Ik wil graag nog 5 kilotjes erbij afvallen maar ik wil mijn groei niet belemmeren. Wat ik eet op een dag is altijd het zelfde ( behalve op zondag dan eet ik niet echt iets in de middag) 2 bruine boterhammen met pindakaas/ei/nutella/vlees daarna 4 boterhammen met ongeveer de zelfde dingen erop. Avond eten, 1 of 2 uur niks en dan fruit en dan eet ik niks meer, is dit slecht voor mijn groei?
Zou je niet eens aan gaan komen??
Groente kun je makkelijk extra eten, bevat weinig kcal. Als je dat nu eens als tussendoortjes probeert te eten.
En dan rond half 9 ofzo een beetje yoghurt of kwark (niet die met smaakjes, teveel suiker)
In de avond doe je vaak niet zo veel meer.
Gewoon blijven eten.
Banaan na sporten is goed, maar als je ook krachttraining hebt gedaan, heb je meer nodig voor spierherstel.
Bakje yoghurt met banaan bijvoorbeeld :)
Griekse yoghurt en kwark zijn ook goed, in verhouding meer eiwitten
Let wel goed op, ik doe zeker niet aan een eiwitdieet. Blijf altijd fruit, groente, brood en de standaard-maaltijden eten. Anders kom je vitale voedingsstoffen tekort. Overigens zitten er in kwark meer eiwitten dan in Yoghurt, dus lijkt het mij logischer als je kwark gaat eten. Tipje: Doe een beetje siroop in de kwark, niet te pruimen anders en pak de magere kwark van de appie. Ik eet een banaan trouwens voor het sporten, heb ik toch weer wat meer energie om het uit te houden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.