diabeet: "normaal eten" en fruit & melk om de dag, mag dat, om af te vallen ?
als diabeet afvallen, kilo´s verliezen door om de dag normaal te eten en de andere dag melk en fruit te eten, kan dat ?
is het niet zo dat het gevaarlijk is voor een diabeet om NIET "de schijf van vijf" te eten...?
Toegevoegd na 10 uur:
het gaat om diabetes 2, ik spuit wel elke dag, maar nog niet veel, ben net begonnen.
dit om de dag dieet werd me aangeraden, zonder dat bekend was dat ik diabeet ben,
vandaar mijn vraag.
"normaal" eten ? ontbijt: banaantje of 2.à 3.mariakaakjes (goedkeuring diëtiste), lunch:
2.of 3.boterhammen met "saks"smeerworst (is goed), diner: aardappelen. vlees groente (tenzij ik ziek ben, te veel pijn heb of te moe ben om te koken en daar gaat het fout, dus ga ik nu ´s middags warm eten en ´s avonds een paar boterhammen eten.
Toegevoegd na 5 dagen:
hartelijk dank allemaal voor de antwoorden en reacties! helaas, ik mag maar één beste kiezen...
Niet te veel tegelijk; maar wel zo om de twee uur. Je bloedsuikerwaarde kan het beste niet te hoog zijn.
Maar als je bloedsuikerwaarde te ver "onder" zit, kan dat ook niet goed voor je zijn. (een zogenoemde "hyper"). Ik heb er nog even meer informatie bijgezocht:
http://www.diabetesfonds.nl/artikel/hypo-en-hyper-0
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.