Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een gezonde en vullende maaltijd van de friettent??

Ik eet te ongezond in de pauze's waardoor ik na werk vaak hoofdpijn krijg..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Je kan denk ik het beste het broodje gezond van de cafetaria nog nemen, ondanks de volvette kaas etc, is dit nog het meest gezonde ten opzichte van friet.

Daarnaast zit ik me te bedenken of je mogelijk te veel caffeïne houdende dranken consumeert; hiervan kun je namelijk wel degelijk hoofdpijn krijgen, doordat caffeïne vocht onttrekt van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we dat "gezond" maar even buiten beschouwing laten, want al wordt er nog zo verantwoord gefrituurd, voor een gezonde maaltijd moet je, als je het mij vraagt, niet in een friettent zijn. Maar goed, als je dan graag iets vullends wilt waar tenminste nog een beetje vitamines inzitten kan ik je een boerenfriet aanbevelen. Deze wordt geserveerd met erwtjes, worteltjes, gebakken uien, spekjes en eventueel champignons. Eventueel kun je er dan nog een salade of een portie appelmoes bij nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een bezoek aan de snackbar loont het dus de moeite kritisch te kijken wat je er bestelt. Ga je voor het ‘”minst slechte” kies dan een vietnamese loempia, wat bitterballen of een kroket. Deze bevatten relatief weinig calorieen en minder vet dan bijvoorbeeld een frikadel of berenhap. Het ouderwetse patatje mét scoort helaas het minst, op zowel aantal calorieen als vet: neem je er ook nog eens een klodder mayonaise bij dan kom je al snel uit op een kleine 600 kcal en krijg je al snel 35 gram vet binnen.
Eigenlijk is er niks gezond aan.
Aan jou de keus of je op deze weg wil verder gaan.
Neem een verantwoorde lunchbox mee en een stuk fruit, drink water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je uit een droom te helpen: Bij een friettent kun je geen gezonde maaltijd kopen!

Zorg er voor dat je pas de deur uitgaat, na het eten van een gezond ontbijt. Verder gedurende de dag voldoende water drinken, en voldoende frisse lucht in ademen.

Die hoofdpijn kan dus ook komen door een gebrek aan frisse lucht.
Urenlang bij een kachel zitten, en geen frisse lucht in ademen kan ook hoofdpijn veroorzaken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je niet verder komt dan een volkoren broodje met ham zonder boter ofzo. Snap dat dat niet heel erg lekker is. Daarnaast kan je natuurlijk gewoon een maaltijdsalade meenemen naar je werk of als er een magnetron aanwezig is een kant en klaar maaltijd. Keuze genoeg wat stukken beter is dan een friettent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broodje tartaar met ei en ui ( met mayo ) nee niet die mayonaise maar het klinkt zo leuk :) zeker op z'n Haags .Bestel er evt een glas half volle melk bij dat schijnt te ontgiften !? . Hou het simpel en niet gefrituurd . Vraag de man wat z'n specialiteit is , beter een huis gemaakte goed foute bal , waar wat omzet in zit dan een frikadel die een week kan blijven liggen zonder te bederven vanwege de chemische conserveringsmiddelen , ja het kan droef gesteld zijn maar dat geldt ook voor die hele grote ketens . Bestel die tartaar en melk NIET op een warme zomer dag , dat kan je zomaar spontaan van je hoofd pijn en van je eventuele overgewicht afhelpen en dat je na een week precies week hoeveel tegels er in het toilet liggen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing