Over welke voedingsstof doet je maag een aantal uren om het te verteren?
Ik slik melatonine om te slapen (via ziekenhuis, na grondige onderzoeken) . Alleen zijn de tabletjes met verlengde afgifte nog niet vrij te verkrijgen en die op recept zijn voor mij veel te duur. Ik neem nu 1 uur voor ik naar bed ga een halve en als ik naar bed ga weer een halve, zo verleng ik de afgifte al een beetje. Alleen dit werkt maar tot 3 uur snachts en dan is het uitgewerkt en word ik weer wakker. Het is dan te laat om dan nog een halve te gaan nemen, want ik moet wel om 7 uur op.
Ik vraag me af of ik nog eens een half tabletje in een bepaald voedingsmiddel kan verstoppen (Karameliseren met een dik laagje suiker bijv.? of in een balletje met hard dierlijk vet?) en die dus ook innemen vóór ik ga slapen, zodat dit laatste tabletje pas na een aantal uren wordt verteerd en gaat werken, zodat ik gewoon de hele nacht door kan komen.
Wie weet waar ik dat halve tabletje in zou kunnen verstoppen, zodat mijn maag daar lang werk over heeft om die op te gaan nemen???
Toegevoegd na 3 minuten:
p.s. de tabletjes van 0.1 mg zijn wel vrij in verlengde afgifte te krijgen, maar die zijn véél te laag in dosering.
Als je geen meningen wilt horen, moet je geen vraag stellen.
En echte discussies mogen hier inderdaad niet, maar je kunt iemand wel adviseren wat volgens jou een goed idee is.
Het lichaam zelf maakt per dag overigens minstens 30 mg aan, dus wat die 5 mg dan nog toevoegt.......???
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.