Gisteren teveel gegeten, zag dit vanochtend op de weegschaal. Is dit maar tijdelijk omdat mijn lichaam mijn voedsel nog moet verwerken ?
Ik heb gisteren een beetje teveel gegeten waardoor ik vanochtend op de weegschaal zag dat er +/- 1 kilo bij was ! Ik verschoot want zooooooveel was het natuurlijk ook niet. Heb ik binnen een paar dagen terug mijn gewone gewicht omdat mijn lichaam het voedsel nog moet verwerken of niet ?
Grote kans dat als je je een paar uur later weer weegt of gwn morgen weer ,de weegschaal weer een kilo minder aangeeft.
En als je je toch onzeker voelt hierdoor ,vandaag alleen groente/fruit en bijv.magere yoghurt eten( oid)en veel water en thee(zeker 2 liter)en dan is het er zeker weer af.
Probeer je niet te druk te maken de hele tijd door het getal op de weegschaal,daar wordt je alleen maar nerveus van en zoals ik al zei,je gewicht schommelt,het kan later al weer minder zijn hoor;)
Fruit, groente en noten is goed. Volkoren stokbrood is ook goed, karnemelk is geen ontbijt.
Peperkoek is vooral suiker met een beetje vezels.
Je snackt vooral gedurende de dag, probeer eens 3 echte maaltijden te nemen. Dus een volwaardig ontbijt met eiwitten en koolhydraten (kom muesli met yoghurt bijvoorbeeld).
Dan met lunch kun je inderdaad stokbrood doen, lekker beleggen met o.a. sla, tomaat, komkommer en wat vlees bijvoorbeeld.
En dan avondeten zoals nu.
Dat vult denk ik meer en is ook voedzamer dan de hele dag door kleine snacks
Maar ik gok persoonlijk op spaarstand
Maar beginnen met 1200 kcal op een dag eten is al een goede start.
Momenteel is je gezondheid belangrijker. Zorg eerst dat je genoeg eet, en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Daarna kun je werken aan op gewicht komen. Die 1200 kcal is een soort ondergrens waar je eigenlijk nooit onder moet zitten. Hoeveel je minstens nodig hebt (BMR) is per persoon verschillend, bereken dit om het precies te weten.
Mijn AMR is 2086, als ik dit eet aan kcal blijft mijn gewicht gelijk.
In mijn voorbeeld, als ik wil afvallen, zou ik dus ergens tussen de 1500 en 2000 kcal moeten zitten, 1800 kcal is een mooi minimum.
Als ik mijn huidige activiteit aanhoud, en 1800 kcal eet, zal ik langzaam aan afvallen, totdat ik het gewicht heb bereikt wat bij die hoeveelheid eten past. Maar als je te weinig eet, onder je BMR bijvoorbeeld, ga je eerst aankomen zodra je weer 'normaal' gaat eten. Je stofwisseling is door de war. Maar als je dit een tijdje volhoud, gaat je lichaam zich vanzelf aanpassen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.