Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gisteren teveel gegeten, zag dit vanochtend op de weegschaal. Is dit maar tijdelijk omdat mijn lichaam mijn voedsel nog moet verwerken ?

Ik heb gisteren een beetje teveel gegeten waardoor ik vanochtend op de weegschaal zag dat er +/- 1 kilo bij was ! Ik verschoot want zooooooveel was het natuurlijk ook niet. Heb ik binnen een paar dagen terug mijn gewone gewicht omdat mijn lichaam het voedsel nog moet verwerken of niet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Dat is normaal, het lichaam is nog bezig met de spijsvertering dan kan je soms wel 1 of 2 kg afwijking hebben van je normale gewicht. Denk er wel aan dat je niet te veel energie binnen krijgt dan je eigenlijk nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel normaal dat je gewicht dagelijks zo schommelt met ongeveer een kilo, afhankelijk van bijvoorbeeld het tijdstip dat je weegt. Sochtends is het vaak wat meer omdat je dan meer vocht vasthoud, of inderdaad dat je lichaam nog voedsel moet verwerken of je nog moet ontlasten. Schommelingen van ongeveer een kilo zijn dus normaal. Vandaar dat er altijd wordt aangeraden om elke dag op hetzelfde tijdstip en zonder kleding te wegen. Daar naast is geen enkele weegschaal perfect, en kan dit ook een minieme invloed hebben. Je hoeft je niet druk te maken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je niet druk/dik , van 1x teveel te hebben gegeten word je niet dikker! ga nou maar bewegen/zondags
wandeling/ff dansen/........
Bovendien moet je ook nog poepen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
s Avonds weeg je meer dan ’s morgens. Dit komt omdat je in de loop van de dag vocht vast houdt. Dit plas je ’s morgens weer uit. Vandaar dat veel mensen graag ’s morgens op de weegschaal staan.
Als je veel zout gegeten hebt, houdt het lichaam extra vocht vast. Dit geeft tijdelijk een iets hoger gewicht. Na een of twee dagen is het vocht weer weg.
Voor de menstruatie wegen vrouwen meer door extra vocht.

Om 1 kilo in puur vet aan te komen, moet je al gauw 7000 kcal extra binnen krijgen. (dat betekent bovenop je dagelijkse hoeveelheid) Dat houdt in dat je dus heel veel extra’s moet eten om het er bij te krijgen.Dit kan een tot twee kilo zijn.

Om te controleren of je afvalt, kun je beter niet vaker dan 1 keer in de week op de weegschaal gaan staan. Doe je het vaker dan raak je vaak gefrustreerd door de bovengenoemde schommelingen.
Denk ook nog aan het volgende:
Bijna elke weegschaal weegt verschillend.
Je gewicht met kleding aan is natuurlijk anders dan het gewicht in je blootje. ’s Winters heb je zo’n 1,5 kilo kleding aan.

Als je weer normaal eet ( ong 2000 Kcal.) ben je in korte tijd weer op je oude gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem de dag er na een balansdag
Eet wat minder maar wel gezond
En geet tussendoortjes

Toegevoegd na 7 minuten:
sorrymaar eet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord