Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gezond om elke ochtend te beginnen met het drinken van lauw water met het sap van een halve citroen?

Is het waar dat elke ochtend een glas water met een uitgeperste halve citroen gezond is? En zo ja voor wat precies? Ook heb ik gelezen dat als je er een theelepeltje olijfolie bij doet, dat het de werking van de lever zou stimuleren. Zijn er mensen die hier wat meer vanaf weten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Het is heel gezond om met een glas water te beginnen. Ten eerste hersteld het je vocht balans, omdat je s' machte vocht verliest.
Ten tweede geeft het een fris en minder duf waarna je misschien minder moeite hebt om uit bed te komen.
Sommige mensen gebruiken de citroen er in als een methode om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citroenen zijn heel gezond, echter zijn ze zo zuur dat het niet aan te raden is om ze zo te eten. Om toch wat van de goede citroeneigenschappen binnen te krijgen, is het aan te raden om s`morgens wat uitgeperst citroensap in een glas water te deponeren, en dat op te drinken.

Sommige mensen doen dat met het doel om af te slanken, maar over het feit of dat echt werkt, zijn de meningen sterk verdeeld. Ik zou er geen wonderen van verwachten.

Wel is het citroensap zeer goed voor de spijsvertering, en helpt het bij het ontgiften van je lichaam.

Persoonlijk gebruik ik de olijfolie liever s`avonds om mijn groente in te roerbakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water met citroensap helpt de zuurgraad van je lichaam neutraal te krijgen/ houden, ook zorgt het voor het ontgiften en gezond houden van de urinewegen.
Een beetje olijfolie, activeert de lever/ gal, zodat beter en vollediger het voedsel zal verteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing