Is er een manier om gezonde(onverzadigde)vetten binnen te krijgen zonder meteen kilo's aan te komen als je al een tijd geen vetten binnen krijgt?
Geen lijnzaad want ik keek in de winkel op zo'n zakje lijnzaad van Zonnatura en zag dat daar echt heel veel calorieën inzitten.
Ik hoop op goeie tips,ik heb een eetstoornis en ik moet aankomen(ik heb een opbouwschema van de diëtiste)maar het gaat slecht met me.
Ik heb momenteel een terugval,en het gaat lichamelijk en geestelijk slecht met me( ik ben hier nu al een paar jaar mee bezig..:(
Wie kan me helpen?
Van vetten word je niet per se dik hoor, het is vaak meer de overvloed aan koolhydraten en suikers die veel mensen eten.
Vetten zijn noodzakelijk voor je lichaam, bepaalde vitamines zijn vetoplosbaar.
Visolie capsules is volgens mij zeker een goed idee.
Heb je een tip voor me?
Jij weet er nogal veel van.
Ik zag dat van die visolie capsules niet.
Is dat genoeg als ik dat elke dag neem?
Maar elke dag 1 eetlepel lijnzaad en 1 eetlepel chiazaad is al een goed begin denk ik. (chiazaad is ook erg gezond). Je moet proberen genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen, dan ga je je geestelijk ook beter voelen denk ik. De gezonde vetten is al een start. Eet je ook wel eens vis?
Maar ja,dat vindt ik al gauw.
Het blijft zo moeilijk zelfs met hulp.
De lijnzaad en chiazaad kun je door je yoghurt roeren, even 5 minuten wachten zodat ze wat zachter worden en je kunt ze eten. Kies wel gebroken lijnzaad.
Toen ik was opgenomen werd ik eigenlijk gedwongen (gezond) te eten:brinta,volkoren brood,veel groente en fruit,vis,eieren enz
Ik mocht pas vertrekken toen ik van 33 naar 45 kilo was gegaan maar ik ben nu weer onder de 40 kilo en als ik thuis niet aankom moet ik weer opgenomen worden.
Ik moet dus echt proberen beter te eten.
Dit heb ik al een paar keer meegemaakt.
Ik moet ja,maar ik wil het eigenlijk niet..
Ik denk soms echt dat ik het straks allemaal niet meer aankan,ik ben het zo zat.
Echt bedankt voor je reactie's.
Ik denk dat ik zo nog even in de winkel ga kijken.
Dus dat is een beetje wat je zoekt denk ik. Eerst 1 eetlepel chia en lijnzaad, later 2 lepels, dan nog later een stukje vis extra bijvoorbeeld. Kleine stapjes.
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/ondergewicht/gezond-aankomen.aspx
Niet vervelend bedoeld :)
Het lukt alleen niet omdat ik eigenlijk niet wil/kan.
De angst om de controle hierover te verliezen houd me tegen.
In die kliniek moest ik aankomen,thuis waren die kilo's er in no-time weer af.
Dank je voor je reactie.
Fijn dat iemand het begrijpt.
Al is de reden dat jij me begrijpt natuurlijk niet zo fijn voor jou.
Gaat het met jou wel beter?
Ik kom hier maar niet uit.
Ik wil wel,maar ook niet.Dat begrijp je denk ik wel.
Ik zie inmiddels meestal wel dat ik mager ben maar het voelt niet zo.
Als mijn broer tegen me zegt:wat heb je toch dunne benen,vindt ik dat zelf eigenlijk niet.
Ik had vorige week bijv. voor het eerst m'n winterjas van vorig jaar weer aan en dat is een maat 34 en dan ben ik opgelucht dat hij nog makkelijk dichtkan(ik kan er zelfs nog een hele dikke trui onder)omdat ik toch denk dat ik vast een stuk dikker ben geworden omdat ik een paar dagen ervoor iets meer heb gegeten dan dat ik normaal van mezelf mag.
En dat elke dag,de hele dag door.
Soms vraag ik me af hoe lang ik dit nog vol hou.. Heb jij trouwens ook een behandeling gehad of opname in een kliniek?
Die lijnzaad van Zonnatura is gebroken lijnzaad,ik heb het gecheckt,maar ik snap dus eigenlijk niet wat het verschil is.
Maar ik hou het nu bij die capsules ik vindt het te moeilijk om iets te nemen wat zoveel calorieën bevat,ook per 1 eetlepel.
Als ik het idee heb dat ik teveel binnen krijg dan wil ik het weer kwijtraken dus dat schiet dan toch niet op.
Het komt er dus heel weer uit en je lichaam heeft niets aan de goede stoffen die er in zitten. Zonde van je geld :p
Zoals ik al zei, heel langzaam opbouwen.
Maar toen ik net was opgenomen(in een gewoon ziekenhuis)was de prioriteit dat ik aan zou sterken en aankomen en niet de behandeling van de eetstoornis(zo werd het letterlijk gezegd).
In de kliniek waar ik wel behandeld werd voor mijn eetstoornis werd ik de hele tijd in de gaten gehouden,er kwam dan verpleging aan de tafel zitten om op iedereen te letten.
Dat was trouwens echt een ramp,ik heb mijn bord wel eens door die eetkamer gesmeten.
Moest ik alles zelf opruimen en toen werd ik naar mijn kamer gestuurd.
Dus daar wil ik nooit meer terecht komen.
Ik moet dus wel zorgen dat ik in betere conditie kom.
Maar gewoon met een klein beetje lijnzaad beginnen is ook een goed idee.
Bedankt weer!:)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.