Welke halvarine is aan te bevelen als je cholesterol te hoog is ?
Eventueel kokosolie. (met of zonder kokossmaak)
@Jackd: je hebt gelijk, hoewel zowel boter als kokosolie ook weer niet geheel bestaan uit verzadigd vet. Wat Ron Fonteine betreft: hij geeft 1:1 door wat de anti-msg- en anti-aspartaamlobby beweert, terwijl onderbouwing ver te zoeken is of met gemak gefileerd kan worden. Een poosje geleden schaarde hij zich achter de bevindingen van vader en zoon Campbell in hun boek 'The China Study' over de uitermate slechte eigenschappen voor onze gezondheid van vlees. Neem ik hem niet eens zo kwalijk maar wederom ontbrak de wetenschappelijke grond. Ik lees overigens niet alles wat hij schrijft en doorsluist want er zitten maar 24 uur in een etmaal...
Het probleem is dat in zijn dag ook maar 24 uur zit. Wat betreft MSG: daar heb ik ruim 5 jaar en waarschijnlijk al langer flink last van gehad, dankzij mensen als Rob ben ik klachtenvrij en zit ik niet aan de medicijnen, want een arts had het al over PDS. Ik lees niet zoveel meer van hem, ben overgestapt naar Weston Price. Geheel natuurlijk, dan hoef je ook niet zoveel te lezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Weston_Price
Aanrader: zijn boek uit 1939. (is vertaald in het NL, de Engelse versie is ergens gratis te downloaden)
Dan kan de wetenschap verder zeggen wat het wilt, de praktijk is mij meer waard. Hoe groot is die kans, jij hebt dat boek een maand eerder gelezen dan ik.
Racisme was ik die tijd inderdaad niet echt een probleem, als je dat weet dat drukt ie zich zeer netjes uit. Voorlopig ben ik zeer positief over rauwe melk en de kefir daarvan, natuurlijk grasgevoerd en het vlees is heel lekker. (niet alleen door dat boek ermee begonnen) Weston Price is trouwens niet wat we nu onder paleo verstaan. (vooral voor de andere lezers) Want wel melk en wel bepaalde granen.
(neem voor het gemak de vraag over halvarine als voorbeeld)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.