Welke voedingsmiddelen (groenten, fruit, granen, etc...) bevatten de meeste anti-oxidanten?
Beste mensen,
ik weet dat rauwe cacao heel veel anti-oxidanten bevat, daarom doe ik nu sinds kort elke ochtend een theelepeltje rauwe cacao poeder in mijn soja melk en een beetje natuurlijke zoetstof voor de smaak, het smaakt heerlijk en bevat boordevol antioxidanten.
Nu echter, vroeg ik mij af welke andere voedingsmiddelen nog bestaan die heel veel anti-oxidanten bevatten?
Op het internet zijn heel veel supplementen verkrijgbaar maar ik vind die supplementen toch wel duur, daarom vroeg ik mij af welke voedingsmiddelen (groenten, fruit, granen, etc...) er nog bestaan die men los in de supermarkt kunnen kopen die ook boordevol antioxidanten bevatten?
Bij vrouwen kan het onder meer borstkanker veroorzaken. Gefermenteerde sojaproducten zijn veiliger, maar dienen mijns inziens toch ook slechts met mate gebruikt te worden.
Die begint daar vaak op latere leeftijd mee.
Verder speelt de rest van de voeding, die mede verantwoordelijk is voor de hormoonhuishouding en het immuunsysteem, ook mee.
Een Japanner eet minder vlees, meer vis, meer groente.
Overigens zijn Japanners steeds meer aan het verwesteren en neemt ook daar de prostaatkanker toe.
We krijgen er dus veel te veel van binnen. Gezond? Ik ben bang van niet!! De Japanner eet niet zoveel bewerkt voedsel, als wij hier in het westen. Hij heet veel meer vers, in plaats van potjes en blikjes met voeding, en de afval sojaschroot die daar dus in zit. En ja, die gefermenteerde soja, komt hij in combinatie met de rest van zijn gezonde en verse voeding wel mee weg.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.