Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang moet ik wachten met sporten (lopen) na het eten?

Als ik wil gaan hardlopen, hoeveel tijd moet er dan tussen mijn avondmaal en het sporten zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

60minuten is meer dan genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt af van wat je van te voren eet. Een aantal boterhammen met beleg, zoetigheid, is vaak de oplossing om kort erna te kunnen gaan hardlopen. Wil je behoorlijk tafelen dan kun je er de hele avond last van houden en is de kans groot dat je tijdens je inspanning oprispingen of pijn in de zij (milt) krijgt. Bij een beetje serieuze inspanning is het regel beter niets in de maag te hebben dan een volle maag. Doorgaans wordt een 3 uur eten van te voren als limiet aangehouden. Eet in elk geval licht verteerbaar want vet is dan uit den boze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je normaal eet, is een rustpauze van 45 minuten genoeg voordat je weer in actie komt.

45 minuten wordt gehandteerd om zeker te zijn dat de maaltijd inderdaad in de maag blijft en niet bij abrupte/sportieve bewegingen spontaan weer naar boven eruit komt.

Toegevoegd na 1 uur:
correctie: waar staat *normaal eet* mz *'n broodmaaltijd*.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wacht zelf altijd 1,5 uur. Zeker na het avondeten. Na het ontbijt of lunch kan je na een uurtje gaan hardlopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing