Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het gezondste frisdrank?

Wat is nou het gezondste of minst schadelijke frisdrank? Ik krijg vaak te horen dat ik niet zoveel cola moet drinken maar wat zijn goede alternatieven (behalve kraantwater/spa blauw) dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (10)

Canada Dry is mijn steeds aanbevolen door verschillende mensen, het bevat zeer weinig suiker maar ook Ice Tea als u dat lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Crystel clear
(prik variant waar ik over spreek)
Bevat geen arspataam
Maar wel laag in calorieeen.

- Appelsientje sprankelfruit stevia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spa & Fruit zit de minste rommel in
probeer er een aantal en vind je favoriete smaak
12 jaar geleden
Rivella schijnt ook niet slecht te zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Anoniemand;

Spa rood (of een ander merk huppelwater) is nog niet genoemd. Desnoods met een scheut limonadesiroop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gezondste drank is Spa of een ander water. Maar als je dit maar 'waterachtig' vindt, is alcoholvrij bier een zeer gezonde frisdrank. Het is een natuurlijk product met veel gunstige stoffen en vitamines.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tao! Heel lekker (vind ik persoonlijk), met vitamines en weinig kcal. Er bestaan een viertal verschillende smaakjes. Elk smaakje heeft een andere claim (energy, vitality, hydratation, serenity). De frisdrankjes zouden plantenextracten gebruiken om hun claim waar te maken. Vitality bevat bvb groene thee en ginko. Energy bevat cafeïne uit groene koffiebonen, kombucha en guarana. Hydratation bevat zwarte bessen, ginseng en acerola. Serenity bevat gember en kardemom.
Alle drankjes bevatten ook verschillende vitamines.
De drankjes zijn uiteraard niet zo calorie-arm als water. Ze bevatten ongeveer 30kcal, dus per blikje ongeveer 100kcal. De Tao Energy is de calorie-armste met 15kcal.

Maar denk eraan: geen enkel drankje is zo gezond als water! Zelfs vers geperst fruitsap of smoothies bevatten suikers. Probeer dus toch zoveel mogelijk water te drinken. Je kunt kiezen voor spuitwater met wat citroen. Als je toch iets zoets wil, neem dan iets dat behalve suiker en kcal ook nog iets bijdraagt aan je voeding, zoals fruitsap, tao of kombucha (stond al bij een antwoord dus hier ga ik verder niet op in)

Zelf maak ik vaak ice tea. Meestal gebruik ik Lady Grey (zwarte thee met oranjebloesem, een beetje de "sinaasappel"variant van Earl Grey, die bergamot bevat wat voor een citroenachtige smaak zorgt. Daar pers ik een halve citroen en een halve sinaasappel in. De sinaasappel maakt het voor mij al goed genoeg, maar als je het liever wat zoeter hebt, kun je als je thee lauw is nog wat honing bijdoen. Honing nooit toevoegen als je thee nog heet is, dan verdwijnen de goede eigenschappen.

Veel succes en een gezonde levensstijl toegewenst :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel frisdranken zitten ongezonde stoffen en suiker.
Groene ijsthee bevat niet veel suiker of caloriën. Je kun hem ook zelf maken met honing en citroensap, dan weet je zeker wat erin zit! er zit alleen geen prik op groene ijsthee.

Je kunt ook een suikervrije ranja aanlengen met spa rood. spa rood is ook laag in caloriën en suikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan van die priklimonade-apparaten kopen, waarmee je zelf koolzuur toevoegt aan je drank. (op de rommelmarkt zie je ze veel,voor een lage prijs)

te gebruiken met water, water met siroop, etc. dan kan je zelf bepalen hoe zoet je hem wilt, en hoeveel prik je toevoegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eén of twee glaasjes cola light is zo slecht nog niet. Thee is heel gezond. Smoothies zijn erg lekker en gezond. Met ranja bepaal je zelf hoeveel suiker je in je glas doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing