Als je allergisch bent voor bepaalde voedingsmiddelen, reageer je dan ook allergisch op voedingssuppl. waarin deze stoffen verwerkt werden? zie uitleg
Ik heb tal van voedselallergieën waaronder bv. allergie voor wortelen, tomaten, schaal-en schelpdieren, vis etc.
In vit C zit caroteen en lycopeen verwerkt, stoffen die onttrokken worden uit wortelen en tomaten.
In Omega 3-6 wordt dan weer vermelding gemaakt van visolie uit diepzeevis.
Beide supplementen zijn heilzaam voor de huid (ik ben eczeempatient), maar als er ik allergisch op reageer dan heeft het weinig zin.
Het gewoon uitproberen ga ik niet doen. Daar zijn mijn allergische reacties té hevig voor (opzwellen van de keel enzo)
Iemand ervaring met deze problematiek ?
Je kan heel erg allergisch zijn tegen iets, maar ook een klein beetje allergisch.
De ene persoon reageert heel heftig op minuscule hoeveelheden allergeen, terwijl de andere een kleine verontreiniging kan verdragen. Dat laatste is het geval van de producten die doorgaans geëtiketteerd worden met teksten in de trant van "Kan sporen bevatten van..." of "Geproduceerd in een bedrijf waar ook...". Wel is het zo dat het niet 'went'. Dus iemand die allergisch is tegen iets en vaak wordt blootgesteld aan de allergeen, zal waarschijnlijk steeds heftiger reageren tegen dezelfde hoeveelheden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.