Hoe zorg ik dat ik niet aankom?
Ik heb een tijdje (10wkn) weinig gegeten, omdat ik zelfstandig woonde. Nu ga ik weer naar mijn ouders toe en van hen moet ik altijd veel eten, gezien ik als beginnend puber de neiging had tot anorexia. Ze willen me altijd vol proppen en als ik iets weiger worden ze boos. Nu ben ik bijna tien kilo afgevallen in tien weken en heb aanzienlijk minder vet gegeten. Thuis moet ik zeker weer vetter eten en ik wil niet aankomen. Hoe zorg ik dat ik niet aan kom en hoe komt mijn lichaam uit de spaarstand? in zover ik in spaarstand was.
Een mens is geen machine, alles is van veel factoren afhankelijk, maar over het algemeen kom je in spaarstand onder de 1200 kcal per dag.
Is het dan niet verstandig als je gaat praten met iemand die je kan steunen met goede voedingsadviezen en omgaan met stress. Gewoon uit voorzorg....
Je moet natuurlijk wel goed voor jezelf zorgen ook als je alleen bent.
Heb je hiermee genoeg energie voor de dagelijkse activiteiten?
Ook vraag ik mij een beetje af of 4 boterhammen en een beetje groente en aardappels genoeg energie geeft voor een hele dag, zeker als de vraagsteller ook 5x in de week sport.
Als ze elke dag bij wijze van een uur lang gaat fietsen of lopen, is de kans groot dat ze momenteel spieren aan het afbreken is, en vet aan het vasthouden. Dit filmpje is erg overdreven, maar ze legt het wel goed uit: http://www.youtube.com/watch?v=fyuYMVZecsM
Hoe gezond je ook leeft/probeert te leven het maakt niet uit. Want uiteindelijk gaan we allemaal kapot aan de zooi die ins ons, oh zo gezonde eten zit gepropt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.