Ik val af terwijl ik meer eet, hoe kan dit?
Ik ben tijdelijk in het buitenland en sinds ik hier ben, ben ik vijf kilo afgevallen. Ik eet veel meer dan thuis en vaak ook ongezonder. Wel voldoende fruit, brood enzo en ik drink ook enorm veel. Hoe komt het dat ik afval? Ik vind het niet heel erg ofzo, maar ben bang dat dit er driedubbel aankomt wanneer ik weer thuis ben
Ik eet als ontbijt meestal cornflakes met suiker en volle melk en twee boterhammen. als lunch vier boterhammen en tussendoor veel fruit. 's avonds eet ik vaak pasta/rijst en groente, maar vaak ook pannenkoeken/pizzapunten als bijgerecht. thuis at ik ongeveer de helft. Mijn BMI is normaal (22)
ik vind 2-3 boterhammen op een dag wel erg weinig voor iemand 21 jaar oud (als 1991 je geboortejaar is).
Ik denk dat het dan toch wat met de spaarstand te maken heeft zoals ik al zei in mijn antwoord.
Ik heb zelf vaak een pak met haver en tarwevlokken, met stukjes rozijnen en gedroogd fruit erin.
Minder suiker als conrflakes, erg lekker en vult veel beter.
Cornflakes vullen over het algemeen niet goed, en de snelle koolhydraten + suiker laten je suikerspiegel heel erg schommelen.
bruine ruist, couscous, courgette, gerst, komkommers, muesli, selderij, tarwezemelen, tomaten, volkorenbrood, wortels en zaden. 1 van die dingen hebben ze vast wel te koop daar, toch?
vooral bonen zijn erg goed, kun je ook in allerlei gerechten verwerken. http://vezelrijkvoedsel.net/feiten-over-vezelrijke-voeding/vezelbronnen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.