Welke eiwitten (proteïnen) hebben een langzame afgifte van aminozuren?
Hallo,
ik ben onlangs begonnen met fitnessen en ik let goed op mijn voeding...
In de bodybuilding wereld is "de" juiste voeding zeer belangrijk. Zo neemt men bij het opstaan in de ochtend en net na de training bijvoorbeeld snelle eiwitbronnen (die een snelle afgifte geven van aminozuren) zoals whey eiwit, (whey isolaat, whey hydrolisaat,...), kippenei, enzovoort enzovoort.
's Avonds laat geeft men de voorkeur aan langzame eiwitten die een langere afgifte hebben van aminozuren zoals kwark (platte kaas), caseïne, magere vlees enzovoort...
Mijn vraag is, zijn er nog andere producten waarvan ze bekend zijn voor hun langzame afgifte van aminozuren?
Want noch kwark, noch caseïne en noch magere vlees eet ik of drink ik graag. Welke producten bestaan er nog waarvan ze bekend staan dat ze een langere afgifte van aminozuren hebben? Weet iemand dit?
Toegevoegd na 3 minuten:
Bijkomende vragen:
1) Zijn de eiwitten die in de volgende producten aanwezig zijn langzame of snelle eiwitten? (langzame afgifte of snelle afgifte van aminozuren?) -> Gepelde hennepzaden, eiwitten uit bruine rijst (zilvervliesrijst), hazelnoten, zonnebloempitten en eiwitten uit Chlorella, weet iemand dit?
Want ik gebruik deze producten ook wel regelmatig...