Bestaat er ook "Rice Krispies" (Gepofte en gegrilde rijstkorrels) zonder gerst en gerstmoutaroma?
Beste mensen, omdat ik overgevoelig ben voor gluten kan ik niet zo maar alles eten...
's Ochtends at ik bijna altijd havermout en/of brinta, maar ik ben ermee moeten stoppen omdat ik glutenallergie heb.
Daarna heb ik van alles geprobeerd zoals Quinoa vlokken, Amaranth, Boekweit enzovoort, maar eerlijk gezegd reageer ik daar ook slecht op. Het enige product waar ik tot nu toe niet zo slecht op reageer is zilvervliesrijst, ook de gewone rijst... Zelfs de gewone Cornflakes verdraag ik niet die met Maïs wordt gemaakt!
Ik heb een product ontdekt, namelijk "Rice Krispies" van Kellogs, ik lees hier en daar dat dit product net geen 100% glutenvrije product is omdat er gerst (gerstmoutaroma) aanwezig is.
Ik heb lang zitten zoeken, nu nog steeds op zoek, naar een alternatief voor havermout, brinta en de gewone cornflakes op basis van maïs.
Mijn vragen zijn:
1) Heeft iemand enig idee hoeveel gerst/gerstmoutaroma er aanwezig is in die Rice Krispies van Kellogs?
2) Indien niet zo veel, kan het dan kwaad voor mensen die gluten-allergie hebben als ze dit product toch eten?
3) Misschien kennen jullie nog andere alternatieve glutenvrije ontbijtgranen? (Dus niet op basis van tarwe, maïs, boekweit, quinoa en amaranth, maar wel op basis van rijst of iets anders)
Ik zal ontzettend dankbaar als jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en mij verder kunnen helpen,
welgemeende groetjes
Dan zou je er geen last van moeten hebben, tenzij je dus niet alleen niet tegen gluten kan, maar ook niet tegen iets anders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.