Wat is chemie in de voeding, kruiden en geneesmiddelen?
Hallo,
ik ben een 23-jarige jongeman en ik vroeg mij ernstig af wat nu chemie in de voeding, kruiden en geneesmiddelen exact is?
Met andere woorden, bijna iedereen beweert dat geneesmiddelen niet gezond is voor het lichaam omdat ze chemische eigenschappen/structuren bevatten maar wat doet dit dan precies aan het lichaam op lang termijn?
Hoe zit het dan met voeding en kruiden? Bevatten of hebben (bepaalde) groenten, fruit en kruiden dan totaal geen chemische eigenschappen of structuren?
Waarom is "chemisch" ongezond? Wie legt mij dat eens op een heldere manier uit a.u.b.?
Want ik herinner mij nog heel goed dat ooit een wijze man het volgende zei: "ALLES IS CHEMIE" :|
Het woord onzin gebruiken voor een vraag die niet helemaal duidelijk gesteld is vind ik niet bepaald netjes. Daarnaast vind ik ook dat je fout zit.
Synthetisch is een stuk verder, zeker in de volksmond. Hoewel er zeker synthetische ingrediënten zijn. En tuurlijk zijn er altijd goeie en slechte, zo kan je elke vraag/discussie platleggen.
Slechte natuurlijke ingredienten zijn er genoeg, zelfs slecht, chemische en biologisch tegelijk. Maar goeie synthetische voedingsstoffen? Ik ken ze niet.
En zo zijn er veel meer....
Wel is het zo dat complexe moleculen (zoals b.v. vleeseiwitten) of laat maar staan complexe levensmiddelen (een hele stuk vlees) nog niet gesynthetiseerd kunnen worden, althans op industriële schaal.
Ascorbinezuur is alleen de buitenste schaal die de rest van het vitamine beschermd. http://www.becomehealthynow.com/glossary/vitamin_cbh.htm
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.