Hoe kan ik mijn honger stillen?
De laatste tijd heb ik ontzettend veel honger/trek terwijl ik best wel eet. Wel allemaal boterhammen en fruit/groente, dus volgens mij niet schadelijk, maar ik heb ook een onbedwingbare trek in snacks en ander voedsel vol calorieën.
Hoe kan ik mijn honger stillen zonder allemaal dure middeltjes te kopen en zonder me helemaal vol te proppen met snacks?
En kom je van brood ook aan?
Toegevoegd na 22 uur:
Voor extra informatie aangezien daarnaar gevraagd werd:
Ik ben 19, een vrouw, volgens voedingscentrum is mijn BMI precies goed, maar aangezien ik niet zeker weet of ik die op goeievraag.nl mag zetten ga ik dat niet doen.
Ik eet vooral volkoren boterhammen met kaas/worst, mandarijntjes, appels, komkommer etc.
Ik let niet perse op de calorieën van een product en ik wil ook niet perse afvallen, ik ben hartstikke tevreden met mijn figuur, maar ik heb geen zin om veel aan te komen. Vandaar :)
Eet je volkorenbrood?
Vooral s'nachts.Ik heb dan wel ondergewicht,maar ik wil er meestal niet aan toegeven.
Ik eet vooral fruit,groente en yoghurt en een beschuitje enzo,en dan voel ik toch dat mijn lichaam behoefte krijgt aan brood en dat soort dingen.
Het is toch een signaal van je lichaam dat je meer moet binnen krijgen,misschien bij jou ook?
Vette snacks zijn calorierijk die moet je gwn niet nemen,is toch niet gezond.
Brood,pap en kwark is beter en wordt je( met mate) niet dik van.
- Eet als je tussendoor honger hebt. Je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen).
- Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- Drink geen zoete dranken.
- Drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- Eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).
- Vermijd alcohol (veel calorieën). Je zult je fantastisch voelen, niet alleen omdat je gewicht verliest, maar ook omdat je, als je deze regels volgt, gezond eet. Bovendien heeft het een positief effect op je darmflora, waardoor je minder trek zult hebben en minder zin zult hebben in snacks en zoetigheden. Bronnen:
- http://iitm.be/psicologicos
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.