Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stopt appel?

Tegen diarree wordt geraspte appel aangeraden. Stopt appel alleen in geraspte vorm of stopt appel altijd?
Mijn hondje heeft problemen met ontlasting (te hard) en vindt appel heerlijk. Ik zou niet willen dat zijn ontlastingprobleem er door verergert, maar gun hem zijn appeltje per dag graag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Appels zijn uitstekend tegen verstopping. Ook fruit. Eet maar eens een aantal pruimen (met schil) of sinaasappelen achter elkaar.

Vezels in het algemeen helpen tegen verstopping. Behalve oplosbare vezels (fruit , groente) ook onoplosbare vezels (volkoren, graanproducten)
13 jaar geleden
Je moet de geraspte appel wel bruin laten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geraspte appel stopt, althans het wordt weleens gegeven bij diaree (het gaat dan meer om het feit dat de ontlasting gestimuleerd wordt en de ontsteking afgeremd wordt, het is zo een oma weet raad middeltje) geen idee of het ook echt stopt als je geen diaree hebt. Van appelsap wordt weer gezegd dat het laxerend werkt, maar echt bewezen is dat niet.
Maar fruit lijkt me goed om te eten, als hij het lekker vind. Zorg dat hij genoeg drinkt, voeg wat water toe aan zijn voeding, zo krijgt hij extra naar binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing