wat kan ik doen aan die voortdurende behoefte aan eten?
toen ik nog mijn maandstonden had, kon ik de dagen voordien echte geeuwhonger hebben . ik at dan alles wat in mijn handen kwam, honger of niet. eenmaal voorbij, waren de kilootjes er terug af en at ik terug normaal.
maar sinds ik mijn maandstonden niet meer heb en zeker de laatste tijd heb ik constant dat voor-mijn-maandstondengevoel : opgeblazen gevoel, geeuwhonger, beetje gevoeliger...
Ik mag niets maar dan ook niets in huis hebben of ik eet het onmiddellijk op; een pak kaas, een potje veggiepasta, koekjes. Het moet eraan geloven...Vroeger at ik nooit zoet, nu zou ik een hele taart kunnen opeten.
Wat kan ik doen, ik word altijd maar dikker. nu nog een aanvaardbaar BMI maar kan al niet meer in mijn klederen en wil dus graag enkele kilo's kwijt....
Toegevoegd na 14 uur:
toen ik nog menstrueerde had ik geen voortdurende eetbuien, enkel vlak voor mijn menstruatie. .. Het is begonnen met het plots wegvallen van mn menstruatie, na een zwaar ongeval en operatie (niet aan mn vrouwelijke organen, maar in ieder geval heb ik nadien nog één keer gemenstrueerd en dan nooit meer, ik zat plots in mn menopauze dus)
s' Avonds gewoon avondmaal (vooral veggie met veel groenten) maar dan begint het weer : chocolademoes, müslikoeken (5 BV), boterhammen met veggiepasta (ik kan een heel brood opeten!) enz...
en 's nachts krijg ik dan soms ook nog honger, ik word soms met honger wakker...
Belangrijk is die bloedsuiker spiegel op pijl te houden en geen piek te veroorzaken. Regelmatig eten is daarom belangrijk, elke 2 uur iets eten,
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.